۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۳۹۷۱۰
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین مطرح کرد؛

تشکیل بسیج رمز ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی

حجت الاسلام گنجعلی گفت: بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه از زمان تشکیل بسیج، در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، دینی و اقتصادی فعالیت های مثبتی داشته است.
حجت الاسلام گنجعلی

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان به فلسفه بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه از زمان تشکیل بسیج، در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، دینی و اقتصادی فعالیت های مثبتی داشته است.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی بسیج نیز همین بوده است که در همه عرصه ها ظهور پیدا کند و روحیه بسیج کنندگی را در بین مردم ترویج دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) به تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از رمزهای ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی تشکیل بسیج توسط امام بوده است.

وی ابراز داشت: پایه های اصلی نظام اسلامی مردم هستند و از آنجا که بسیج مختص به قشر خاصی نیست، توانسته است با پشتیبانی همه جانبه مردم، نظام را بیمه کرده و در همه عرصه ها خودش را نشان دهد.

حجت الاسلام گنجعلی به فعالیت های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج در عرصه ملی از جمله ریشه کن کردن فلج اطفال، آموزش های عمومی در زمینه نهضت سواد آموزی، امداد رسانی در بلایای طبیعی و غیر طبیعی نقش به سزایی را ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ نظام اسلامی هر جا که نیازمند حضور بسیج بوده است، مشارکت بسیج را در تمام ابعاد به طور جهادی مشاهده کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) محرومیت زدائی را یکی از اهداف اصلی بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج از طریق اردوهای جهادی و با حضور افراد بسیجی در مناطق مستضعف به دنبال محرومیت زدایی است.

وی نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی را مهم دانست و گفت: تهاجم از ناحیه دشمن همواره بوده و خواهد بود و امروز بیشتر در غالب جنگ و تهاجم نرم انجام می گیرد.

حجت الاسلام گنجعلی گفت: تهاجم نرم دفاع نرم را می طلبد و دفاع نرم نیز با همین روحیه اعضا بسیج که وجود دارد می تواند به نتیجه برسد.

وی آموزش در زمینه تهاجم فرهنگی در جامعه را از وظایف بسیجیان توصیف کرد و گفت: اگر بتوانیم نحوه برخورد با تحدید نرم را به وسیله بسیج در بدنه مردم سرازیر کنیم فتنه های دشمنان خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام گنجعلی در پایان به لزوم بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: همان طور که تحدیدات در جامعه روز به روز گسترده تر می شود، ما نیز نباید تک بعدی وارد میدان شویم و باید گستره بیتشری را تحت پوشش قرار دهیم./979/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات