۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۳۹۷۱۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد؛

ضرورت پاسداشت بزرگان و مفاخر دینی کشور

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر شناساندن مفاخر و بزرگان کشور به جامعه امروز به ویژه نسل جوان، گفت: نسل امروز کشورمان بیش از پیش نیازمند آشنایی با چنین شخصیت های بزرگی هستند.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، سید هادی حسینی، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در همایش ملی فاخری ها در چالوس با مهم ارزیابی کردن برگزاری نکوداشت بزرگان دینی و مفاخر کشور، گفت: این یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای مفاخر و بزرگان کشور نکوداشت برگزار می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر شناساندن مفاخر و بزرگان کشور به جامعه امروز به ویژه نسل جوان افزود: نسل امروز کشورمان بیش از پیش نیازمند آشنایی با چنین شخصیت های بزرگی هستند.

حسینی با بیان این که یک ملت برای بزرگ ماندن باید گذشته خود را بشناسد، تصریح کرد: پاسداشت بزرگان و مفاخر کشورمان یک وظیفه و تکلیف است که دستگاه های فرهنگی و دینی باید آن را دنبال کنند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که فرهنگ به طور حتم بسیار مهم تر از سیاست و دیگر امور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ زیربنای همه امور کشور است و باید توجه به فرهنگ جزء اولویت های همه بخش های کشور قرار گیرد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه بسیاری نسبت به مسائل فرهنگی داشته و دارند، تصریح کرد: ایشان همواره در سخنرانی های خود نسبت به رفع مسائل و مشکلات فرهنگی به مسؤولان گوشزد می کنند.

حسینی با تأکید براین که توجه به مسائل فرهنگی از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات دیگر در کشور جلوگیری خواهد کرد، گفت: حل بسیاری از مسائل کشور به توجه و تقویت مسائل فرهنگی کشور باز می گردد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان این که فرهنگ منشأ بسیاری از مسائل مهم و زیربنایی کشور است، تصریح کرد: فرهنگ را می توان منشأ بسیاری از خوبی ها در جامعه دانست.

وی با تأکید براین که ایران اسلامی با پیشینه تاریخی بسیار دارای مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی بسیاری است، خاطرنشان کرد: امروز شناسایی و معرفی این چنین شخصیت های بزرگی به جامعه به ویژه نسل جوان می تواند به شناخت و حرکت های آنها در آینده کمک شایایی کند.

حسینی با تأکید براین که با اصلاح فرهنگ یک جامعه بقیه بخش های کشور نیز ضمن اصلاح در مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: موضوع فرهنگ از بحث‌هاي پايه‌اي است كه در بسياري از مقوله های علمی و اجتماعي مطرح‌شده که پس از انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ جز اصول مهم انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نهضت عظیم دینی و فرهنگی آرمانی جدید را برای بشریت به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به این که علما و بزرگان دینی همواره چراغ هدایت جامعه اسلامی بودند، گفت: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری این گونه بزرگداشت ها به دنبال معرفی چنین شخصیت های فاخری به جامعه است.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه مسائل فرهنگی کشور را پاسخگو است، تصریح کرد: این در حالی است که یک سیزدهم بودجه فرهنگی کشور به این وزارت خانه می رسد.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان این که وقتی یک سیزدهم بودجه فرهنگی کشور به این وزارت خانه تعلق می گیرد دیگر دستگاه های کشور نیز باید در زمینه مسائل فرهنگی پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: یا باید جدول ماده 13 حذف شود.

وی با تأکید براین که فرهنگ امروز در اولویت قرار دارد، افزود: اما متأسفانه میزان بودجه فرهنگی کشور با این میزان اولویت تناسب ندارد.

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این همایش ملی با بیان این که باید به هویت خود ببالیم، گفت: در تاریخ ایران اسلامی شخصیت های بزرگی پرورش یافته اند که بسیاری از آنها امروز همچون خورشیدی تابان در جهان اسلام می درخشند.

وی با تأکید براین که امروز باید آثار ارزشمند مفاخر و بزرگان دینی ما احیا و به نسل جوان معرفی شود، خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه های مهم امروز کشورمان نقش ارزشمند علما، مشاهیر و فرهیختگان در جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معرفی مشاهیر و نخبگان ایران را از جمله برنامه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: در مازندران نیز با توجه به سبقه دینی و تاریخی که دارد تلاش شناسایی و معرفی مفاخر دینی و فرهنگی است.

جاودانی افزود: مرحوم علی بابا عسگری در گلوگاه و اثر ارزشمندشان با عنوان اشرف البلاد، ابن شهر آشوب در ساری، محمدباقر حجتی قران پژوه معروف در بابلسر، معرفی و تجلیل از نیما در نور از جمله برنامه های اجرا شده در استان به شمار می رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از چاپ پنج اثر فاخری ها خبر داد و خاطرشان کرد: این آثار برای استفاده در اختیار جامعه قرار گرفته است و طبق برنامه سال آینده از یکی از مشاهیر شهرستان تنکابن تقدیر می شود./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات