۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۳۹۷۲۸
آیت الله زنجانی:

اساس اسلام واقعی توحید، قرآن و عترت است

آیت الله زنجانی با بیان اینکه استدلال امتیاز انسان بر حیوان است که تعبیر به ایمان و باور می شود، گفت: اساس اسلام واقعی توحید، قرآن و عترت است.
آیت الله زنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) مشهد گفت: همانطور که اعضای انسان در نماز و رکوع و سجود عمل می کنند قلب انسان هم به عنوان یک عمل کننده محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مسأله ایمان کسبی است و بدون مقدمه ایمان برای انسان حاصل نمی شود، تصریح کرد: به اصول دین باید از روی دلیل اعتقاد پیدا کرد و عمل کردن به ارکان دین اسلام مانند نماز و روزه حج و امر به معروف و نهی ازمنکر امری واجب است.

آیت الله زنجانی درباره تفاوت ایمان و اسلام گفت: اسلام اقرار به زبان است و به همین دلیل فریبنده است چرا که ظاهر ملاک است اما ایمان یک مفهوم اخص از اسلام است و به همین دلیل منافق فریبنده است و از طرفی اساس کار عقیده است و در عین حال منافق معرفت قلبی ندارد و به زبان از ایمان سخن می گوید.

وی با بیان اینکه تفاوت انسان با حیوان در تفکر است، تصریح کرد: تفکرحرکت به سمت مبادی و سپس مقاصد است و در حیوان مقدمه چینی نیاز نیست چرا که هر آنچه که وجود دارد احساسات است.

آیت الله زنجانی با بیان اینکه علم حیوانات خیالی و جزیی است، گفت: رسیدن به کلیات از مختصات انسان است چرا که تفاوت انسان با حیوان در این موضوع است که در حیوان علوم جزیی وجود دارد.

وی با بیان اینکه استدلال امتیاز انسان بر حیوان است که تعبیر به ایمان و باور می شود، اظهار کرد: اسلامی که در جوامع اسلامی حاکم است اسلام ناب و واقعی است چرا که اسلام واقعی براساس نبوت است و نبوت اساس وحی است.

 آیت الله زنجانی در تببین اسلام واقعی گفت: اساس اسلام واقعی توحید و قرآن و عترت است و عترت اساس آن تبیین دین است و از طرفی ایمان عبارت از اقرار لسانی و معرفت قلبی و عمل به ارکان است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات