۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۷۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نیروی مردمی بسیج در فضای سیاسی و اجتماعی تأثیرگذارند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات ارزنده بسیج به نظام اسلامی در چند دهه اخیر، گفت: تفکر بسیج به معنای داوطلبی عاشقانه در راه صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر بسیجی سبب اعتلای انقلاب و نظام اسلامی در طول سال‌های گذشته شده است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج به معنای داوطلبی عاشقانه در راه صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب است، همه مردم و مسؤولان باید در مواجهه با نقشه‌ها و تهاجمات شیطانی دشمنان اسلام و انقلاب، بسیجی وار عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دستاوردهای بزرگ بسیج در ۳۸ سال گذشته از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بسیج با برخورداری از پایگاه قوی مردمی و ظرفیت بالای علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ورود پیدا کرده و با ظرفیت‌های بالای خود نقش تأثیرگذاری در معادلات سیاسی و اجتماعی جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج کارکردی اجتماعی، فرهنگی و علمی در بین اذهان عمومی جامعه دارد، افزود: توجه ویژه به اقشار ضعیف جامعه در نقاط مختلف کشور، توجه به محرومیت‌زدایی در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت، توجه به فرهنگ دینی جامعه و مبارزه با توطئه‌های دشمنان اسلام ازجمله فعالیت‌های بسیج در سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی بوده و هفته بسیج بهترین فرصت برای تبیین این ارزش‌ها در جامعه است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در بین نسل جوان و آینده‌ساز جامعه لازم است مردم و به‌ویژه مسؤولان در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیشگیرانه، آموزشی و دشمن ستیزانه خود، همچون گذشته بسیجی وار عمل کنند؛ چراکه دشمنان اسلام در این رابطه هزینه‌های کلانی متحمل می‌شوند و هدفی جز رسوخ در قلب و افکار جوانان ما ندارند.

وی اضافه کرد: شهدا با تفکر بسیجی با نثار جان خویش، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و امروز ما مدیون این بزرگواران هستیم و باید راه آنها را ادامه دهیم./9314/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات