۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۳۹۸۱۸
امام جمعه تبریز:

شرارت‌های داعش روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: هدف نهایی داعش شکست جبهه مقاومت اسلامی و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایججان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به پایان خلافت خودخوانده داعش در منطقه و نابودی گروهک‌های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه اظهار داشت: جرثومه فساد و منحوس داعش دیگر به زباله‌دان تاریخ پیوست، اما باید مراقب تفکر داعشی در منطقه بود.

وی با اشاره به این‌که طراحی داعش از سوی غرب و با حمایت برخی از کشورهای غربی و عربی منطقه با اهداف مختلفی بوده است، خاطرنشان کرد: لازم است همه ملت‌های مسلمان بصیرت و هوشیاری خود را در مقابل توطئه‌های نظام سلطه در منطقه حفظ کنند، چراکه داعش ابزاری برای مقابله با جبهه مقاومت بود و با سرکوبی آن قطعا دشمن ابزار دیگری به کار خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هدف نهایی داعش شکست جبهه مقاومت اسلامی و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: جانثاری مدافعان حرم و مجاهدت جبهه مقاومت اسلامی آخرین میخ را بر تابوت داعش زد، به یقین کار تکفیری‌ها در عراق و سوریه به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که شرارت‌ها و جنایت بی‌سابقه تکفیری‌ها در منطقه روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد، گفت: سال‌ها جنگ در عراق و سوریه خسارت سنگینی بر منطقه وارد کرد، با این حال باید دانست که دنیای کفر همه جانبه حامی داعش بوده و امروز شاهد شکست نقشه های خود هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: این پیروزی بیش از هرکسی متعلق به مجاهدان ایران، سوریه، لبنان عراق، پاکستان و افغانستان است، البته در این میان باید از مجاهدت سردار سلیمانی به صورت ویژه تقدیر شود، فردی که با وعده صادق خود طومار داعش را در هم پیچید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت علامه جعفری در تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بیانات ارزشمندی داشتند که امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد برپایی چنین همایشی برای مفاخر دینی خود باشیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج گفت: ماهیت و فلسفه وجودی بسیج ریشه در اعتقادات و ارزش‌های دینی دارد، امام راحل با آینده‌نگری خاصی که داشتند؛ توانستند نهالی را در نظام اسلامی ایران پرورش دهند که امروز این شجره طیبه با برکات و ثمرات ارزشمندی همراه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را تفکر و اراده بسیج دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین امتیاز بسیج پاسداری از هویت ملی و دینی و البته حضور در میدان‌های نیاز در همه عرصه‌های مختلف نظام بوده است، قطعا کارکرد بسیج تنها در عرصه های نظامی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه بسیج در عصر حاضر ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی و راهنمایی نسل جوان مملکت به سوی حقیقت است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر بسیج برای تعالی در عرصه های سازندگی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی هستیم.

وی با تأکید بر این‌که بسیج همواره در برهه‌های مختلف کارساز بوده و هر جا نظام با مشکلی برخورد کرده با حضور بسیجیان امور تسهیل شده است، گفت: مدل بسیج در دیگر کشورهای جهان نیز الگوبرداری شده و امروز شاهد انسجام نیروهای مردمی عراق در مقابله با تهدیدات حارجی در قالب بسیج هستیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب از نزدیک با مردم گفت‌وگو کردند و در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند، به یقین این دیدار صمیمی تسکینی بر آلام مردم مصیب‌دیده بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم سراسر کشور به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: این شور و شعور ملت؛ وحدت و یکدلی کشور را به نمایش گذاشت، انتظار داریم متولیان امر بتوانند به درستی کمک‌های مردمی را مدیریت کرده و در کمترین زمان نسبت به اسکان دائمی زلزله‌زدگان اقدام کنند.

امام جمعه تبریز در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه قطار تبریز – مشهد در سال گذشته، اظهار داشت: بالاخره معلوم نشد چه کسانی مقصر این حادثه بودند مردم استان انتظار دارند نمایندگان مجلس عنایت ویژه نسبت به این موضوع داشته باشند و تا به نتیجه رساندن اصلی این حادثه دست از پیگیری برندارند./935/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات