۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۳۹۸۳۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

همه در بازسازی خانه های مردم زلزله زده کرمانشاه مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مسؤول بازسازی برخی از خانه‌ها در کرمانشاه است، گفت: همه در بازسازی خانه‌های مردم کرمانشاه کمک شایانی داشته باشد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه در مصلی‌ امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه قیامت به صورت ناگهانی شروع خواهد شد، اظهار داشت: در این ارتباط خداوند در قرآن می‌فرماید: آنان که دیدار  ما در قیامت را تکذیب کردند در روز قیامت متضرر خواهند شد و اگر قیامت به صورت ناگهانی بیاید آنها حسرت خورده و می‌گویند وای بر ما که زمان را از دست دادیم و آنان در آن زمان چاره‌ای ندارند جز آنکه که گناهان خویش را بر پشت خود حمل کنند و این چه بار بدی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در ارتباط با قیامت افزود: قیامت مانند ساربانی است که همه را به دنبال خود می‌کشد و کسی در این مسیر راه گریزی برای فرار از هلاکت و مرگ ندارد و برای این منظور هرکس باید به فکر خود بوده و برای آخرت خود توشه بردارد چرا که دنیا محل گذر است و بازگشت به گذشته امکان ندارد.

امام جمعه ارومیه در ادامه سلسله مطالب خود پیرامون خانواده تصریح کرد: پرهیز از چشم‌چرانی یکی از عواملی است که در رابطه بین خانواده‌ها موثر است و خداوند در قرآن مردم را به پرهیز از نگاه به نامحرم توصیه می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند از طرفی مردان را به دوری از چشم‌چرانی توصیه می‌کند و از سویی دیگر زنان را نیز به رعایت حجاب و پوشش دعوت می‌کند و زن باید زینت و زیبایی خود را تنها برای همسر خویش آشکار سازد که در غیر این صورت مورد غضب خداوند قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در آستانه برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید که در  دوازده آذرماه سال جاری در ارومیه  برگزار می‌شود، ضمن تشکر از عوامل برگزارکننده این کنگره اظهار کرد: با برگزاری این کنگره عطر شهدا فضای شهر را پر می کند.

وی با بیان اینکه نباید شهدا را فراموش کرد، خاطرنشان کرد: همه مردم باید با هر بهانه‌ای یاد شهدا را گرامی بدارند زیرا تا زمانی که به شهدا و خانواده آنان در کشور  توجه وجود داشته باشد روحیه ایثار و شهادت در کشور باقی خواهد ماند و دشمنان موفق به پیروزی در برابر جمهوری اسلامی نخواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اهل ‌بیت(ع) نسبت به یاد شهدا اهمیت زیادی می‌دادند، یادآور شد: این اهمیت به گونه‌ای بود که امام علی(ع)  درباره شهدای صفین گفته است که خدا اجر آنان را داده و به پیش خود برده است و کجا هستند این برادران من که در راه حق گام برداشتند و یاد کردن شهدا وظیفه همگانی و دینی ما است.

وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه مردم به خوبی به میدان آمدند، گفت: این مساله قابل تقدیر است که مردم با جان و مال از  هموطنان خود حمایت کردند و حتی مقام معظم رهبری در کرمانشاه حضور یافته و به چادرهای مختلف سرزدند و چنین اتفاقی در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از عده‌ای که در این میان بذر بی‌اعتمادی به نظام را با اشاعه مطالبی همچون دزدی کمک‌های مردمی پاشیدند، تصریح کرد: هرکسی که خواستار کمک شخصی به مردم کرمانشاه است و نهادهایی چون کمیته امداد، هلال احمر و نظام را قابل‌اعتماد نمی‌داند در واقع از افراد ضدانقلاب حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از یک ساعت وقوع زلزله ارتش در مناطق زلزله‌زده حضور داشت، اظهار داشت: کجای دنیا چنین امری وجود دارد در سیل آمریکا آیا ترامپ حتی خم به ابرویش آورد ولی رهبر ایران خود به مناطق سرزد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید قدردان مردم و مسوولان بود، گفت: مردم باید با اتحاد خود دهان دشمنان را ببندند و این حرفا که من خود می‌خواهم کمکم را شخصا به مناطق ببرم حرف باطلی است زیرا در این راه گرچه مردم کمک می‌کنند ولی باز هم فشار و کار اصلی بر عهده نظام است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مسؤول بازسازی برخی از خانه‌ها در کرمانشاه است، تصریح کرد: همه به کمیته امداد استان در بازسازی خانه‌های مردم کرمانشاه کمک شایانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از عدم رعایت مساله محرم و نامحرمی در بیمارستان‌‌ها ادامه داد: پس از گذشت ۴۰ سال از زمان پیروزی انقلاب سونوگرافی در بیمارستان از سوی مردها انجام می‌شود که مایه ناراحتی مومنان شده است و هر چه زودتر باید برای حل این مشکل اقدام شود./۹۳۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات