۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۳۹۸۳۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تفکر بسیجی تفکری سیاست زده و جناحی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه بسیج یکی از معجزه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: تفکر بسیجی تفکری سیاست زده و جناحی نیست.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد مرکز استان برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج، اظهار داشت: روحیه و تفکر بسیجی تفکری سازنده، محافظ و پاسدار انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های بسیجیان در 8 سال دوران دفاع مقدس، افزود: با شروع جنگ تحمیلی بسیجیان غیور کشور درنبرد حق علیه باطل با ازخودگذشتگی و شجاعت مثال‌زدنی خود کاری کارستان کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در حقیقت تشکیل بسیج در اوایل انقلاب اسلامی بافرمان امام خمینی (ره) که فرمود: ایران اسلامی باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد نشانه بصیرت، آینده‌نگری و دشمن‌شناسی امام (ره) بود.

وی با ابراز خرسندی از شکست گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه، ادامه داد: بسیجیان شجاع و ایثارگر افزون بر اینکه در دوران دفاع مقدس سبب بهت و حیرت دشمنان و درنتیجه عقب‌نشینی آن‌ها شدند در جنگ با گروه‌های تکفیری هم با رشادت‌های بی‌نظیر خود آن‌ها را با خاک یکسان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این روزهای جشن بزرگ مقاومت جای شهدای بسیجی و مدافع حرم خالی است تا شاهد به ثمر رسیدن مقاومت بوده و حلاوت و شیرینی پیروزی را با تمام وجود حس کنند هرچند که پیروزی اصلی در این میدان از آن شهدا است.

وی بابیان اینکه پیروزی مقاومت علیه پستی و شرارت استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل را عزادار کرده است، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که با رشادت‌های بسیجیان و مدافعان حرم تمام نقشه‌ها و اهداف منفعت طلبانه آمریکا و اسرائیل نقش بر آب شده است و آن‌ها در عزای اهداف شوم خود نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به خطراتی که جامعه بسیجی و بسیجیان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ازجمله خطراتی که بسیجیان عزیز را تهدید می‌کند سایش اعتقادی و ریزش اخلاقی است که بسیجیان باید با هوشیاری محافظ اعتقادات و. ارزش‌های اخلاقی خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه تفکر بسیجی تفکری سیاست زده و جناحی نیست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور فرمودند: بسیج سیاسی است، اما سیاست زده نیست، سیاسی‌کار نیست، جناحی نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بی‌انضباط نیست، افراطی نیست.

مسؤولان روحیه خیرخواهی را در خود تقویت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وجود روحیه خیرخواهی در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی و مهدوی پسند داشتن روحیه خیرخواهی در تمام اقشار جامعه است.

وی خطاب به مسؤولان جامعه اسلامی، اظهار داشت: مسؤولان جامعه اسلامی باید روحیه خیرخواهی و امانت‌داری را در خود تقویت کرده و بیت‌المال مسلمانان را برای خود آن‌ها و درراه اسلام هزینه کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج)، افزود: در زمان امام حسن عسکری دشمنان با اقدامات خصمانه خود محاصره امام عسکری (ع) را به حدی رساندند که برخی در امامت ایشان شک کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید در هیچ دوره‌ای دشمنان را کوچک و کم‌اهمیت فرض کنیم، تصریح کرد: این شک و تردید در اصل امامت نشانه موفقیت دشمنان در نفوذ اعتقادی آن‌ها بر روح و روان مردم آن زمان بود./9314/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات