۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۸۵۵
حجت الاسلام حسینی مقدم تأکید کرد؛

ضرورت نقش ‌آفرینی حوزه علمیه در ترویج فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای احیای وقف در جامعه، نقش ‌آفرینی علما و حوزه های علمیه در این زمینه را ضروری دانست.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه 262 سوره بقره گفت: آیه می فرماید کسانی که بدون منت و آزار رسانی اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند اجرشان نزد پروردگار است و هیچ حزن و خوفی از گذشته و آینده بر آنان وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس آیات کسانی که توجه به ابعاد انسانی و اجتماعی انفاق ندارند و مرفه بی درد هستند مذمت شده اند، بعد از این که انسان می میرد پرونده او بسته می شود مگر این که ولد صالحی داشته یا این که صدقه جاریه ایجاد کرده باشد که سود آن به مردم برسد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که خدمت به مؤمنان و یاری آن ها صدقه به شمار می رود، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه است که انسان برای سودرسانی به مردم قرار می دهد، پیامبر اسلام به وقف اهتمام ویژه ای داشتند و همواره توصیه به این مهم می کردند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) بزگترین وقف ها را انجام دادند و موقوفات را مدیریت می کردند، اغلب عالمان و بزرگان نیز به عنوان پرورش یافتگان مکتب اهل بیت(ع) واقف بودند و به ترویج فرهنگ وقف در جامعه مسلمین اهتمام داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که بسیاری از مراکز علمی، درمانی، پژوهشی و درمانی محصول وقف هستند، ابراز داشت: امروز نیز بسیاری از این مراکز توسط واقفان و خیرین برای استفاده مردم تأسیس می شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیاری در قم که در حال خدمت رسانی به مردم هستند توسط واقفان ایجاد شده است، علما نیز همواره در مسیر احیا و ترویج فرهنگ وقف تلاش کردند تا این امر الهی در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمود خداوند کسانی را که علوم ما را بیاموزند و به مردم آموزش دهد رحمت کند، از مأموریت های مهم اوقاف اداره امامزادگان است و شهر کریمه اهل بیت(ع) افتخار دارد که میزبان صدها امامزاده باشد.

وی با اشاره به تقارن هفته بسیج با پیروزی محور مقاومت و پایان سلطه داعش اضافه کرد: جنایتکاران داعش با مدد الهی و با روحیه بسیجی و با مجاهدت رزمندگان شکستی سنگین خوردند، باید از نظام اسلامی و آرمان های بلند آن در برابر دشمنان دفاع کنیم، رهبر معظم انقلاب شخصیتی بسیجی، اسلام شناس و حاضر در صحنه هستند که باید قدردان تدابیر عالی ایشان باشیم و به عنوان سرباز باید با ولی امر مسلمین بیعتی مجدد کنیم که از اسلام، انقلاب و اهل بیت(ع) حمایت خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم تأکید کرد: همانگونه که در همه عرصه ها علمای بزرگ فرهنگ سازی کردند، برای ترویج فرهنگ نماز جمعه و تقویت امکانات مورد نیاز آن نیز باید مردم تشویق شوند تا با هدایت کردن امکانات خیریه و موقوفات به سمت نماز جمعه گامی در جهت همراهی دین برداشته شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات