۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۸۹۸
عباسی:

۴۶ درصد اقتصاد دنیا دلار را کنار گذاشته اند/ حل مشکلات کشور در گرو عمل به رهنمودهای رهبری است

تحلیل گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم اکنون ۴۶ درصد اقتصاد دنیا دلار را کنار گذاشته اند، گفت: اگر دلار استفاده نشود و همه آن به آمریکا بازگردد، طی چند روز آمریکا متلاشی خواهد شد.
حسن عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن عباسی در مراسم یادواره شهدای خیابان تولید داروی قم که امشب در مسجد حضرت ولی عصر(عج) این خیابان برگزار شد، ضمن تبریک گویی به مناسبت نابودی داعش با اشاره به اینکه امیدواریم این شجره خبیثه در سطح کلان نابود شود، گفت: این شجره ملعونه از صدر اسلام با توطئه های دشمنان پیامبر اکرم(ص) کاشته شد و امروزه به دست آمریکایی ها رسیده است.

رییس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک کشور جریان ضد اسلام را از صدر اسلام تاکنون اینگونه توصیف کرد: امویان، عباسیان، عثمانیان و وهابیان، چهار گروه اصلی شجره ملعونه از صدر اسلام تاکنون بوده و هستند.

وی ادامه داد: امروز آنچه به نام داعش، النصرة، القاعدة، جندالاسلام و غیره که به 70 گروه می رسند، ادامه همان امویان و عباسیان هستند، اما چهره شان عوض شده و با نام وهابیت در حال پیگیری همان مبانی اموی و عباسی هستند.

عباسی با اشاره به نقشه دشمن برای زمین گیر کردن اسلام، اظهار داشت: دشمن از همه ترفندهایش ناامید شد و خواست با راه انداختن نوعی اسلام جدید، شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیندازد و همانند جنگ میان کاتولیک و پروتستان که منجر به زمین گیر شدن مسیحت و روی کار آمدن سکولاریسم شد، اسلام را نیز از میان بردارد که رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه شان سران شیعه و سنی را فراخواندند و از نقشه دشمن پرده برداری کردند.

تحلیلگر مسائل استراتژیک به ضرورت تببین جایگاه قدرت نرم ولایت فقیه برای جامعه اشاره کرد و افزود: تشیع در سال 94 از تکفیری های شیعه(تشیع انگلیسی) اعلان برائت کرد و همچنین در سال 95 سران چهار فرقه اهل سنت در اجلاسی جهانی که به همت مجمع تقریب مذاهب برگزار شده بود، وهابیت را خارج از  اهل سنت معرفی کردند؛ این پیروزی که منجر به اتحاد میان شیعه و سنی شد به مراتب از پیروزی بر داعش مهم تر است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه انقلاب اسلامی همانند امپراتوری عظیم 2 هزار و 500 سال قبل به دریای مدیترانه رسیده است؛ آمریکا به دنبال ایجاد هراس در دل کشورهای عربی است و مدام به آنها القا می کند که ایران به دنبال امپراتوری است، اما در حقیقت باید گفت که ما به دنبال امپراتوری نیستیم، بلکه همانگونه که امام راحل فرمودند درصدد ایجاد حکومت جهانی بر حق هستیم.

عباسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «ما با کمونیسم، سرمایه داری و صهیونیسم سر جنگ داریم»، ابراز داشت: کمونیسم که ریشه کن شد، صهیونیسم هم در حال کشیدن آخرین نفسهای خودش است، اما نظام سرمایه داری غربی در حال جولان دادن است و باید با عزم و اراده جدی و تأسی به فرهنگ شهدا تلاش کنیم این گروه را نیز نابود کنیم.

رییس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک کشور با اشاره به اینکه آل سعود، آل خلیفه و غیره در کویت، قطر، اردن، قطر و عربستان رژیم صهیونیسیتی را پابرجا نگه داشته اند، تصریح کرد: اگر اینها نباشند رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد؛ به یقین تا 10 سال آینده هم اینها از بین می روند و رژیم صهیونیستی سقوط خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مبانی سرمایه داری غربی با اصل و روح اسلام در تعارض است، عنوان کرد: از نظر سرمایه داری همه چیز کالا است و قیمت دارد و بر همین اساس برخی انسان ها را «سلبریتی» کرده و زندگیشان را «لاکچری» می کنند و الگوی دیگران قرار می دهند تا تلاش کنند به آن مقام برسند و اگر نتوانستند در حسرت آن جایگاه بسوزند؛ بنابراین سرمایه داری انسان هایی می سازد که برده متعلقات دنیوی هستند.

عباسی اضافه کرد: اسلام به انسان دیدگاه کالاگونه ندارد و برای آن قیمت تعیین نمی کند، بلکه از نظرش انسان دارای بها است؛ در بازار دنیا سه راسته وجود دارد که انسان ها در آن یا خود را به خودشان، یا به دیگران و یا به خداوند متعال می فروشند؛ گروهی که خود را به خود و دیگران می فروشند دچار خسران می شوند، اما کسانی که خود را به خداوند بفروشند همانند اهل بیت(ع) و شهدا عزیز خواهند شد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن کریم بالاتر از ضرر، خسران و بالاتر از منفعت، فلاحت است، گفت: از دیدگاه برخی انسان های غربزده، مدافعان حرم برای مادیات به سوریه می رفتند، اما در حقیقت باید گفت این شهدای بزرگوار با خداوند معامله کردند و با بهای بالایی از سوی خداوند خریداری شده و عزیز شدند.

وی بیان کرد: برخی معتقدند که هم اکنون که داعش پایان یافته جنگ را تمام کنیم و مسائل را به دست دیپلمات ها بسپاریم؛ در پاسخ به اینها باید گفت که دیپلمات ها در جریان مذاکرات خوب عمل نکردند و اگر امروز قرار است مذاکره ای صورت پذیرد باید در سطح نظامی و با اقتدار باشد.

عباسی در ادامه به مشکلات اقتصادی ایران و سایر کشورها اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب حدود پنج سال است که درصدد هستند تا دلار را از چرخه اقتصادی حذف کنند؛ امروزه دوای درد مشکلات اقتصادی همین است که دلار حرف اول را می زند، بنابراین با حذف آن می توانیم علاوه بر حل آنها ضربه ای مهلک به آمریکا وارد سازیم.

تحلیلگر مسائل استراتژیک با بیان اینکه با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم اکنون 46 درصد اقتصاد دنیا دلار را کنار گذاشته اند، تصریح کرد: مایک ملونی از کارشناسان مسائل اقتصادی قائل بود که تورم آمریکا 400 درصد است، اما این تورم را با دلار به سایر کشورها صادر می کند؛ بر این اساس اگر دلار استفاده نشود و آن پول به آمریکار بازگردد، طی چند روز آمریکا متلاشی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: اگر مسؤولان به مواضع رهبر معظم انقلاب عمل کنند، به یقین ظرف مدت سه یا چهار سال همه مشکلات کشور حل می شود./841/۲۰۱/ح

ارسال نظرات