۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۹۹۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پايان داعش ثمره مقاومت و روحيه جهادى و انقلابى‏ است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برچیده شدن سیطره داعش از منطقه ثمره مقاومت، سازش ناپذيرى و روحيه جهادى و انقلابى بود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با تبریک آزاد سازی بوکمال و از بین رفتن شجره خبیثه داعش، اظهار داشت: آمريكا و اسرائيل غاصب با راه انداختن داعش به‏ منظور تبديل مبارزه اسلام عليه صهيونيسم به اسلام در برابر اسلام، موجب درگير شدن مسلمانان منطقه در فتنه و آشوب شدند.

وی افزود: پايان داعش و سرنگونى پرچم سياه شرم آنها، نتيجه ايثار و فداكارى ملت‏ هاى مظلوم منطقه، دولت‏هاى قانونى آنها، رشادت‏ ها و ايثارگرى‏ هاى فرماندهان، مدافعان حرم و شهداى گرانقدر و هم‏چنين مردم شريف و بزرگ ايران اسلامى با رهبرى داهيانه مقام معظم رهبرى و عزم و همت تمامى مسؤولان بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ‏بى‏ ترديد اگر اين مقاومت و مجاهدت‏ها نبود، امروز بايد شاهد تسلط داعش و جريانات افراطى و تكفيرى و تروريست‏ هایی بودیم كه امنيت و آرامش منطقه را هدف قرار داده ‏اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به پیام سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: داعش فتنه خطرناكى بود كه با هدف آتش‏افروزى وسيع در عالم اسلامى و درگير کردن مسلمانان با يكديگر از سوی دشمنان اسلام ايجاد شده بود و صدها هزار كيلومتر مربع از اراضى كشورهای مسلمان همراه با هزاران روستا، شهر و مراكز مهم استانى را به تصرف درآورد.

وی تأکید کرد: تمامى اين جنايت‏ها از سوی رهبران و سازمان‏هاى مرتبط با آمريكا طراحى و اجرا شد؛ از این رو هیچ گاه نباید داعش و گروه های تکفیری را از استکبار جهانی جدا دانست.

امام جمعه بجنورد همچنین به پیام مقام معظم رهبری در جواب سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: ريشه‏ كن كردن داعش فقط ضربه به اين گروه ستمگر و روسياه نبود؛ بلكه این شکست ضربه سخت ‏تری به سياست خباثت‏ آلودى بود كه ايجاد جنگ داخلى در منطقه و نابودى مقاومت ضدّ صهيونيستى و تضعيف دولت‏ هاى مستقل را به‏ وسيله رؤساى شقي اين گروه گمراه هدف گرفته بود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات