۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۹۶۶
امام جمعه بجنورد:

حفظ وحدت با اهل سنت قانون اخلاقی شیعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز با مذاهب مختلف به‌ویژه اهل تسنن امری ضروری و یک اصل و قانون اخلاقی شیعه است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از علمای استان، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار داشت: همه مسلمانان جهان با پیروی از رهنمودهای ائمه بزرگوار (ع)، باید با پیروان مذاهب دیگر، به دور از تنش و درگیری زندگی کنند.

وی افزود: رفتار زیبا و گفتار زیبا، عامل رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و موجب محبت و همدلی و همکاری و وحدت اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رفت‌وآمد، مذاکرات و مناظرات بیدارگرایانه با اهل تسنن، اقامه نماز با هم، حضور در مراسم تشییع جنازه آنها، عیادت از بیماران و ادای حقوق اسلامی آنها، از وصیت‌های امام حسن عسکری (ع) به شیعیان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، تأکید کرد: دشمنان اسلام همواره درصدد بوده‌اند با ایجاد و استمرار تنش و درگیری بین مذاهب اسلامی، مانع عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان شوند.

وی تصریح کرد: اتحاد مسلمانان آثار و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی دارد و راه سلطه دشمنان اسلام و غربی‌ها و صهیونیست‌ها بر جهان اسلام را می‌بندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید همواره عوامل ایجاد تفرقه و اختلاف و درگیری فیزیکی و خونین میان مسلمانان را شناخت و از آنها پیشگیری کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: رعایت اخلاق اسلامی عامل جذب و گرایش و آرامش افراد و مانع خصومت و عداوت و کینه‌ورزی‌ها است.

وی تصریح کرد: ارتباطات اسلامی مذاهب اسلامی، تبلیغات منفی دشمنان اسلام علیه مسلمانان را افشا و خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه گفت: بر این اساس همزیستی مسالمت‌آمیز با مذاهب مختلف به‌ویژه اهل تسنن امری ضروری و یک اصل و قانون اخلاقی شیعه است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات