۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۳۹۹۸۱
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

با روحیه بسیجی همه مشکلات جامعه حل می شود

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: بسیج حرکتی مردمی در همه عرصه ها اعم از جهادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ابعاد مختلف اندیشه امام خمینی(ره) در عرصه بسیج پرداخت و گفت: حکومتی که امام خمینی(ره) پایه‌ریزی کردند، مردمی بود و پرواضح است که مردم باید در آن محوریت داشته باشند، از این رو امام راحل فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را صادر کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ با توجه به اینکه دشمنان انقلاب از هر طریقی می خواستند آن را نبود کنند باید گفت که حضور مردم در صحنه ها و میادین مختلف الزامی بود و این مسأله را امام راحل درک کرده بودند.

وی افزود: بسیج حرکتی مردمی در همه عرصه ها اعم از جهادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

امروزه بسیج برای سایر کشورها الگو شده است

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: از هنگامی که بسیج در کشور تشکیل شد در همه عرصه ها فعالیت خوبی داشته اند و نکته مهم‌ و جالب اینکه این حرکت مردمی برای سایر کشورها از جمله عراق الگو شده است و همین شیوه را از امام راحل الهام گرفته و آن را در عنوان‌های دیگری دنبال می کنند.

روحیه بسیجی در سوریه توانست دشمن را ناکام کند

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروزه شاهد هستیم روحیه بسیجی در سوریه توانست دشمن را ناکام کند، ابراز داشت: با توجه به شرایطی که در ابتدای انقلاب وجود داشت، ضرورت ایجاد می کرد که در کنار ارتش و سپاه، گروهی از متن جامعه با عنوان بسیج برخیزد و در برابر دشمنان قد علم کند، چراکه تا مردم در صحنه حضور دارند و سعی می کنند آرمان های امام راحل را پیگیری و محقق سازند، همیشه پیروز خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به نقش مؤثر بسیج در رویارویی با تهاجم فرهنگی عنوان کرد: با اندکی دقت درمی‌یابیم که هرکجا ضرورتی وجود داشته است، بسیج در صحنه بوده و فعالانه در برطرف کردن مشکلات تلاش به عمل آورده است./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات