۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۴۰۰۳۳
کوتاه نوشت طلبلگی؛

فرهنگ انتظار سد راه جریان‌های مادی گرا

در نگاه مهدوی فرد منتظر کسی است که تلاش می‌کند تا به انتظار پایان دهد و مقدمات حرکت را ایجاد کند، انتظار حرکت است؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت و آمادگی است.
مهدویت جمکران

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، همه چیز در میان واژه‌ها نهفته نیست، استعمار فرانو به دنبال تشکیل امپراتوری مردگان متحرک است، افرادی که خود را در دل لیبرال دموکراسی غریبه ندانند و برای نجات بشریت از دامن شیعه تلاش نمایند. اما این اتفاق با چه هدفی می‌افتد؟

دیپلماسی عمومی اثر بخش مانند یک خیابان دو طرفه است که علاوه بر سخن گفتن گوش دادن را هم در بر می‌گیرد، قدرت نرم متکی بر ارزش‌های مشترک است، به همین دلیل است که معاملات اغلب اثر بخش تر از تبلیغات رسانه‌ای صرف هستند. بر این اساس قدرت نرم عبارت است از وارد کردن دیگران به خواستن آنچه مطلوب ماست.

دشمن با انتخاب شیوه جنگ نرم برای مقابله با تفکر دینی به پا خواسته است و مهم ترین خواسته‌اش برخورد با دو مقوله عاشورا و مهدویت است.

فرهنگ انتظار به چند دلیل می‌تواند تهدیدی برای جریان دین ستیز محسوب شود:

اول: محرک است، به این معنا که انسان را به حرکت وا می‌دارد. در نگاه مهدوی فرد منتظر کسی است که تلاش می‌کند تا به انتظار پایان دهد و مقدمات حرکت را ایجاد کند، انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است...

دوم: امیدوارانه است، مقام معظم رهبری فرمودند: رابطه‌ قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه میدارد. 2

سوم: نگرش دشمن شناسی دارد، انسان منتظر با توجه به اتفاقاتی که در 250 سال برای معصومین علیهم السلام روی داده است، با دقت توجه می‌کند و با نگاه به تاریخ توطئه‌ها، ناملایمات، درگیری‌ها، نفوذ و اتفاقات مختلفی که دشمن علیه معصومین به کار برده است را رصد می‌نماید و جریان‌های روز را به خوبی می‌شناسد.

چهارم: اهل تبلیغ است، انسان منتظر سعی دارد تا با تبلیغ فرهنگ مهدوی و ترویج نگاه دوست شناسانه و دشمن شناسی در کنار همدیگر، عموم مردم را نسبت به یک اتفاق بزرگ روشن نماید، از این روی در مقابل تفکرات دشمن قرار می‌گیرد.

با توجه به این مسائل است که دشمن دست از مبارزه با فرهنگ مهدوی بر نمی‌دارد و تلاش می‌کند تا پرچم صلح امام زمان را به زمین بزند. اما همواره شیعه ثابت کرده است که نگاهش به کدخدا باوران نیست و توجهش به وعده صادق مومنان دوخته شده است. /۸۸۱/پ۲۰۰/س

نویسنده: علی اصغر سیاحت

پاورقی:

  1. جوزف نای، قدرت نرم ابزارهای موفقیت در سیاست بین الملل، ص 199
  2. بیانات در دیدار مسئولان و اقشار مختلف مردم ۱۳۶۸/۱۲/۲۲
ارسال نظرات