۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۴۰۰۳۶
در همایش یاوران وقف صورت گرفت؛

تجلیل از آیت الله قریشی به عنوان عالم یاور وقف

آیت الله قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در همایش یاوران وقف به عنوان عالم یاور وقف تجلیل شد.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی امروز در همایش یاوران وقف که در سالن برق برگزار  شد، به عنوان عالم یاور وقف تجلیل شد.

آیت الله قریشی که سالها پیش مغازه هایی را برای هزینه های مسجد اعظم و سایر امور دینی وقف کرده است در خصوص اهمیت وقف، اظهار داشت: وقف معامله کردن با خداوند است که سرمایه آن کم ولی اجر و ثواب فراوانی دارد.

وی در ادامه از واقف خیراندیش، مرحوم دادخواه یاد کرد و در خصوص چگونگی ساخت مسجد موقوفه دادخواه ارومیه افزود: واقف این مسجد مرحوم سید حسین دادخواه بود که زمین این مسجد را خریداری و تمام هزینه ساخت آن را پرداخت کرد چرا که اعتقاد داشت می خواهم با پول خودم ساخته شود.

مفسر بزرگ تفسیر احسن الحدیث گفت: در اثنای ساخت این مسجد یکی از رفقای مرحوم سکته کرده و فوت شد که این امر موجب شد تا حاج آقا دادخواه پسرش آقا سید حجت را خواست و با پرداخت ۱۵ هزار تومان به او وصیت کرد اگر پیش از اتمام ساخت مسجد فوت کردم با این پول ساخت آن را تمام کن و بحمدلله ساخت مسجد تمام شد و اکنون که این واقف مرحوم شده حسنات و ثواب این مسجد به حساب او نوشته می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسجد دادخواه در محله دره چایی ارومیه در سال ۶۵ و با  هزینه ۵۰ هزار تومان و فقط طی ۵۰ روز ساخته شد، روز میلاد ثامن الحجج امام رضا(ع) کلنگ مسجد را زمین زدم و اول محرم مسجد مورد بهره برداری قرار گرفت.

آیت الله قریشی در خصوص ساخت مسجد حاتم در محله حکیم نظامی ارومیه نیز گفت: یکی از واقفان ارومیه نیز در محله حکیم نظامی زمینی به متراژ ۳۰۰ متر را برای ساخت مسجد حاتم وقف کرد و زمین دیگرش را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان فروخت تا هزینه ساخت مسجد را بدهد که برای او صدقه جاریه است هرچند که از دنیا رفته است.

در پایان این همایش از ۵۰ نفر از یاوران وقف تجلیل شد./936/پ202/ب1

ارسال نظرات