۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۰۴۸
در همایش یاوران وقف؛

خبرگزاری رسا در هرمزگان تجلیل شد

همایش یاوران وقف با هدف توسعه و ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از واقفان در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار و از یاوران وقف تجلیل شد.
تجلیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی رئوفی معاون استاندار هرمزگان در ابتدای این همایش با اشاره به تاریخچه سنت حسنه وقف گفت: این سنت حسنه قبل از اسلام نیز وجود داشته است و علما و بزرگان دین نیز تاکیدات فراوانی بر انجام آن داشته اند.

وی افزود: دین مبین اسلام مهر تایید بر سنت حسنه وقف گذاشته که نشان از اهمیت و جایگاه آن در اسلام است و در آیات و روایات نیز پیرامون وقف تاکیداتی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: واقفان کسانی هستند که به اقتضای زمان، وقف می کنند، آنان با درک مشکلات جامعه، دارایی های خود را که در طول یک عمر تلاش و زحمت به دست آورده اند برای رفع مشکلات مردم وقف می کنند.

رئوفی بابیان اینکه موقوفات بزرگی در دنیا وجود دارد گفت: در کشورهای موقوفه خیزی نظیر امریکا و آلمان، مردم اموال خود را برای رفع مشکلات جامعه شان وقف می کنند.

وی گفت: بهترین موقوفه در دهه 80 در استان تهران، موقوفه برای ایتام نخبه بود که ایتان پس از شناسایی، تحت پوشش قرار می گرفتند، همچنین علما و مراجع تقلید بزرگی بودند که با حمایت واقفان عظیم الشان درجات عالی علم را یکی پس از دیگری طی کردند و علم و فقه را فرا گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، بهترین راه توسعه وقف جلب رضایت مردم دانست و گفت: مردم از طریق انفاق، مال و دارایی خود را وقف می کنند، در قرآن از وقف به عنوان باقیات و صالحات یاد شده است و هر واقف با وقف اموال خود، مصداق بارز این عبارت است.

گفتنی است در این همایش از واقفان خیر اندیش، فعالان و خادمان فرهنگی و قرآنی مساجد و بقاع متبرکه تجلیل شد.

همچنین حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اهدای لوح سپاس از خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد./851/پ202/ب1

ارسال نظرات