۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۰۶۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به وقف برای حوزه های علمیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با وقف برای حوزه های علمیه زمینه برای ایجاد موقوفات در زمینه های مختلف فراهم می شود بنابراین شایسته است که واقفان این موضوع را مد نظر قرار داده و به ثبت موقوفه برای حوزه های علمیه بیشتر توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در حاشیه همایش یاوران وقف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به اهمیت مساله وقف در دین اسلام اشاره کرد و افزود: وقف از جمله مسائلی است که دین اسلام به آن اهمیت بسیاری داده است به طوری که پیامبر اکرم (ص)  و ائمه معصومین(ع) هم خودشان واقف بودند و هم دیگران را به وقف دعوت می کردند؛ امیر مؤمنان (ع) نخلستان و چاه های آب زیادی را ایجاد و در راه خدا وقف کردند.

وی افزود: یکی از سفارشات ائمه اطهار (ع) بحث وقف و صدقه جاریه است و مومنان هم برای بهره مندی از اجر و پاداش اعمال خود بهتر است توشه ای داشته باشند ولو هرچند اندک در بحث وقف مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به اهمیت وقف برای حوز های علمیه اشاره کرد و گفت: وقف سنت حسنه و پسندیده ای است اما هراندازه این وقف برای امور شایسته تر انجام گیرد اجر معنوی بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی وقف برای حوزه های علمیه را دارای اجر و قرب بیشتری دانست و گفت: با وقف برای بیمارستان، راه و کتابخانه مردم فقط از آثار این موقوفات بهره مند می شوند اما وقف برای حوزه های علمیه وقف برای علمی است که علمایی را تربیت می کند که مردم را برای انجام سنت حسنه وقف و کارهای خیر دعوت می کند و به این ترتیب خودبه خود باعث گسترش سنت حسنه وقف می شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با وقف برای حوزه های علمیه زمینه برای ایجاد موقوفات در زمینه های مختلف فراهم می شود بنابراین شایسته است که واقفان این موضوع را مد نظر قرار داده و به ثبت موقوفه برای حوزه های علمیه بیشتر توجه کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: البته بسیاری از روحانیان در کنار فعالیت های تبلیغی برای وقف، خود نیز خانه و کتابخانه هایشان را وقف کرده اندو همین عمل نیز می تواند مروج وقف باشد.

همایش یاوران وقف امروز با حضور آیت الله قریشی و حجت الاسلام والمسلمین دیرباز، نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسوولان استانی در سالن برق ارومیه برگزار و از آیت الله قریشی به عنوان عالم یاور وقف و 50 نفر دیگر از یاوران وقف در عرصه های مختلف تجلیل شد./936/ت302/ب1

ارسال نظرات