۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۴۰۰۸۶
آیت الله نعیم آبادی تأکید کرد؛

شبهات حوزه وقف شناسایی و رفع شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ضرورت شفاف سازی اجرای نیات واقفان برای عموم مردم گفت: شبهات حوزه وقف شناسایی و رفع شود.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، عصر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با وی گفت: دین مبین اسلام دستورات بسیاری را برای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه مورد تاکید قرار داده که وقف نیز یکی از این موارد است.

وی در ادامه افزود: وقف سنت حسنه ‌ای است که در ریشه در تمدن ‌های کهن دارد و با ظهور اسلام رونقی دیگر یافته است.

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه گفت: سنت حسنه وقف، آثار و برکات خوبی نظیر كنترل ثروت، فقر زدايي، گسترش علوم و فنون، ايجاد اشتغال، تعاون برادري و الفت بخشيدن بين دلها را به همراه دارد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با تاکید بر رفع شبهات در حوزه وقف و بصیرت افزایی به مردم در این زمینه بیان کرد: برطرف کردن شبهات در زمینه وقف مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه شود، بنابراین شبهات را شناسایی و در راستای رفع آنها بکوشید.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای مطلوب نیات واقفان افزود: زمانی که از محل درآمد موقوفات، برای برگزاری مراسمات هزینه می شود باید برای مردم شفاف سازی کنید که مثلا شام مراسم عزاداری از محل درآمد کدام موقوفات است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف به معنای واقعی خود در جامعه نیازمند همت همگانی است، گفت: گسترش فرهنگ وقف عمده ترين روش براي رشد ارزش هاي معنوي و الهي در جامعه بوده که از روش های موثر اعتقادي و فرهنگي براي جبران نيازهاي مادي و معنوي جامعه است. 

آیت الله نعیم آبادی، وقف را یک کار بزرگ و ذخیره ای بسیار ارزشمند برای واقفان دانست و گفت: عمل نیک وقف سبب گره گشایی از کار نیازمندان جامعه شده و توشه ای گران بها برای واقف است.

وی، عدم اعتقاد قلبی به غیب و اعتماد به خدا را مانع پیش روی توسعه فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: زیاد شدن کارهای خیر در جامعه یکی از مهم ترین علائم، نشانه ها و نمونه های ایمان به غیب است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نباید سیاسی باشد گفت: سیاست همه ما، سیاست مقام معظم رهبری است./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات