۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۴۰۱۲۹
حجت الاسلام فلاحی:

بسیج گره گشای مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام فلاحی گفت: بسیج امروز نه تنها در زمینه های اجتماعی بلکه در تامین امنیت کشور و در مقابل همه فتنه ها نقش اساسی دارد.
احمد حسین فلاحی

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان بسیج را از دلایل اصلی شکل گیری انقلاب دانست و گفت: تفکر بسیج زمینه ساز انقلاب اسلامی بوده است چرا که یکی از دلایل مهم آن ایجاد فرهنگ بسیجی در میان مردم بود وگر نه انقلاب به این راحتی شکل نمی گرفت.

وی به فعالیت های بسیج اشاره کرد و گفت: پس از دفاع مقدس بسیج ماموریتش تبدیل به ماموریت فرهنگی، اجتماعی می شود که در این عرصه بسیار درخشیده است.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه های فرهنگی در جبهه روشنگری و جنگ فرهنگی که الان با آن روبرو هستیم بسیار نقش پویا و مهمی را ایفا می کند.

وی خاطر نشان کرد: این فرهنگ بسیجی است که در مقابل استکبار ایستادگی می کند و در سنگرهای مختلف چه در حوزه های علمیه و چه در دانشگاه ها و پایگاه های بسیج و حلقه های صالحین در مقابل این هجمه سنگین دشمن در حال مقابله است.

حجت الاسلام فلاحی به فعالیت بسیج در موضوعات اجتماعی پرداخت و گفت: در زمینه اجتماعی، در امداد رسانی ها و طرح واکسیناسیون که به کمک وزرات بهداشت آمد نشان از آن دارد که بسیج در وسط میدان و در جلوی همه ی مردم حرکت می کند و از جان و سلامتی خودش برای رفاه مردم مایه می گذارد.

وی بسیج را گره گشای مشکلات توصیف کرد و گفت: در هر جای کشور اسلامی هر نهادی به مشکل بر خورده این بسیج است که گره گشا بوده است و امروز نه تنها در زمینه های اجتماعی بلکه در تامین امنیت کشور و در مقابل همه فتنه ها نقش اساسی را داشته است.

وی تصریح کرد: ریز گردهایی که در تمامی دولت ها به عنوان یک معضل بزرگ وجود داشت می بینیم که بسیج برای رفع آن وارد میدان شده است و موفق هم بوده است.

این روحانی مدافع حرم  به شخصیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: پس از ائمه معصومین شخصیتی مثل امام خمینی نیامده است، که بتواند مردم را به صحنه بیاورد و در عصر غیبت حکومتی را تشکیل دهد که حکومت الهی باشد و محتوای الهی را پیاده کند.

وی همراهی مردم را گامی مهم دانست و گفت: همان طور که در تاریخ اسلام نیز هر جا مردم به صحنه آمدند کارها انجام شد امروز نیز راهی جز همراهی و کمک مردم وجود ندارد.

این استاد حوزه ادامه داد: این نگاه مردم سالارانه ای که در مکتب اسلام وجود دارد و امام خمینی(ره) آن را درک کردند و توانستند مردم را به صحنه بیاورند زمینه اصلی تشکیل حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی بوده است.

وی تفکر بسیجی را نشات گرفته از روحیه ایثار دانست و گفت: تفکر بسیجی تفکری است که جوشیده از فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی است که تا پای جان برای بدست اوردن اهداف خودشان به میدان می آیند./979/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات