۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۰۱۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

صدور فرمان بسیج نشان دهنده باور امام خمینی به مردم بود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امام خمینی(ره) با صدور پیام مبنی بر تشکیل بسیج ایمان و باور خود به مردم را ابراز داشت؛ در واقع ایشان مردم را قبول داشت و از این رو بخش عمدۀ حفظ نظام را به عهده آنان گذاشت و همین نکته شناخت امام راحل را می‌رساند.
حجت الاسلام رضا کاظم‌لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به کارکردهای بسیج گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که همه اجزای آن خیر است، بنابراین تمام نیروهای آن بدون منتی در هر برهه‌ای از زمان که نیاز باشد دست به اقدام عملی می‌زنند.

وی ادامه داد: در واقع بسیج نیروی آتش به اختیار است؛ به این معنا که با تشخیص موقعیت، جامعیت و آثار اعمال و با در نظر داشتن اهداف دست به اقدام می‌زنند و از آنجایی که از خود مردم هستند می‌توانند در تمام صحنه‌ها ورود یافته و موفق باشند.

حجت الاسلام کاظم لو سپس با تاکید بر نقش و نتیجه وجود بسیج در جامعه عنوان کرد: بسیج از خود مردم بوده و از این رو حاکم بر آنها نیست، همچنین وحدت، احیا و دفاع از ارزش‌ها میوه این تشکل است.

وی درباره نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی ابراز داشت: امروز دشمنان قسم خورده از تمام جهات نظام اسلامی را مورد حمله قرار داده‌اند، بسیج می‌تواند در نقطه نقطۀ این موقعیت و در مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت داشته باشد؛ که توجیه افراد در فضای مجازی و تبیین اهداف دشمن و مقابله با اقدام دشمن در جهت ذدرهم شکستن وحدت از جمله فعالیت‌ها در این راستا هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در ادامه افزود: مجهز شدن به اطلاعات روز و پیروی از خط سیر رهبری شرط موفقیت بسیج در مقابل توطئه‌های جدید است.

وی سپس با بیان پیام‌های صدور فرمان تشکیل بسیج از سوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) دشمن شناس، دوست شناس و وظیفه شناس خوبی بود و با صدور پیام مبنی بر تشکیل بسیج ایمان و باور خود به مردم را ابراز داشت؛ در واقع ایشان مردم را قبول داشت و از این رو بخش عمدۀ حفظ نظام را به عهده آنان گذاشت و همین نکته موقعیت شناس و آگاه بودن امام راحل را می‌رساند.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: در حال حاضر نیز روح، اهداف و برنامه‌های امام خمینی(ره) به دست رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود و از این رو باید مراقب بود تا دشمن در این موقعیت ورود پیدا نکند؛ چرا که پس از آن خروج دشمن هزینه بردار خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به انهدام داعش در منطقه گفت: امیدواریم دشمن با شکست داعش درس عبرت گرفته و در توطئه‌های خود اینگونه عمل نکند، البته باید توجه داشت که دشمن همیشه دشمنی دارد و  از این رو همیشه باید آگاه بود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات