۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۴۰۱۴۸
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین:

بسیج عامل رفع چالش‌ها در کشور و منطقه است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: امام خمینی(ره) با پیامش بیان کرد که اگر بسیج نبود کشور اتفاقات تلخی را تجربه می کرد و حتی منطقه نیز دچار چالش می‌شد؛ بنابراین حضور بسیج به معنای رفع چالش‌ها، مشکلات و معضلات است.
حجت الاسلام علی معبودی

حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به کارکردهای بسیج گفت: بسیج نیرویی فراگیر بوده و کار و فعالیتش در عرصه میدانی نیز فراگیر است که عرصه فرهنگی و اجتماعی از جمله کارکردهای آن است.

وی درباره کارکردهای فرهنگی بسیج ابراز داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغ صحیح فرهنگ ملی و دینی از جمله کارکردهای بسیج در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: بسیاری از خوبی‌ها در فرهنگ بسیجی نهفته است و از این رو عمل به این فرهنگ بازگشای بسیاری از گره‌ها خواهد بود، تفکر بسیجی در عمل می‌تواند به جامعه کند تا کمتر در معرض فرهنگ بیگانه قرار گیرد، این نهاد در مقابله با تهاجم فرهنگی نیز فعال بوده و اگر بستر فراهم شود توانایی فعالیت بیشتر را نیز دارد.

وی سپس عنوان کرد: ورود با تفکر بسیجی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند موثر باشد، در این راستا آگاه سازی و تبیین هم در مقابله و هم در کاهش این آسیب‌ها موثر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) با تاکید بر تاثیر تفکر بسیجی در جامعه اظهار داشت: جریان داشتن فرهنگ بسیجی آثار فراوانی را در جامعه به همراه خواهد داشت، در هر جا به این تفکر میدان داده شده اهداف مورد نظر با درصد بالایی حاصل شده و اگر جایی موفقیت صورت نگرفته به علت فراهم نبودن بستر برای آن بوده است.

وی درباره پیام‌های نهفته در صدور فرمان تشکیل بسیج از جانب امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) با دید الهی و پیش بینی فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد، از دید ایشان و همچنین رهبر معظم انقلاب دایره بسیج باید گسترش یافته و تمام اقشار را تحت پوشش قرار داده و این نیرو خود را از جهات مختلف فکری و جسمی آماده سازد؛ زیرا بدون آمادگی لازم قطعا در بسیاری از عرصه‌ها موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام معبودی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) با پیامش بیان کرد که اگر بسیج نبود کشور اتفاقات تلخی را تجربه کرده و حتی منطقه نیز دچار چالش می‌شد، بنابراین حضور بسیج به معنای رفع چالش‌ها، مشکلات و معضلات است.

وی در پایان گفت: با توجه به جایگاه و نقش بسیج، لازم است مسؤولان عنایت ویژه‌ای به این آن داشته باشند، همچنین خانواده‌ها نیز باید فرزندان خود را برای شرکت در این نهاد و تفکر تشویق و ترغیب کنند./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات