۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۴۰۱۶۰
با حضور ۲۵ طلبه خواهر؛

دوره تربیت مربی فضای مجازی در شهرکرد برگزار می شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره تربیت مربی فضای مجازی با حضور ۲۵ طلبه خواهر به میزبانی هتل لاله شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره با همکاری مؤسسه سراج استان به مدت سه روز برگزار می شود.
 دوره تربیت مبلغ نوین ویژه طلاب

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره تربیت مربی فضای مجازی ویژه طلاب خواهر مدارس علمیه این استان خبر داد و گفت: در این دوره 25 نفز از طلابی که قبلا دوره های مفدماتی را پشت سر گذاشته اند، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با همکاری مؤسسه سراج استان به میزبانی هتل لاله برگزار می شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره مهارت افزایی، تربیت مربیان کارآزموده در زمینه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

اسکندری، فضای مجازی را یک چاقوی دولبه بیان کرد و افزود: حضور در فضای مجازی برای طلاب از ضرورتهای امروز کشور است اما این حضور زمانی مفید است که خود طلبه نیز نسبت به بایدها و نبایدهای این فضا کاملا آشنا باشد.

وی فضای مجازی را بهترین فرصت برای تبلیغ دین دانست و تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی وجود دارد و دشمن برای به انحراف کشیدن این فضا برنامه ریزی جامعه انجام داده است که می طلبد طلاب با همه توان وارد این میدان شوند و به نشر معارف دین بپردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط کنونی جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: دیگر نمی شود همانند گذشته و به صورت سنتی به تبلیغ دین بپردازیم؛ اگر می خواهیم در عرصه تبلیغی موفق باشیم باید مجهز به دانش روز باشیم و فضای مجازی یکی از این دانش ها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران پیشتاز عرصه فضای مجازی در کشور هستند، گفت: به لطف الهی در سالهای گذشته هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی اقدامات قابل توجهی در حوزه های علمیه خواهران در حوزه کوثر بلاگ و کوثرنت صورت گرفته که همه در راستای توانمندسازی طلاب برای ورود به عرصه فضای مجازی است.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 وبلاگ نویس در حوزه های علمیه خواهران استان در عرصه فضای مجازی فعالیت مستمر دارند، افزود: به حمدالله سه نفر از طلاب مدارس علمیه شهرکرد، بروجن و فارسان نیز به عنوان سفیران کوثرنت استان از سوی مرکز انتخاب شده اند که در حال فعالیت و آموزش به سایر طلاب هستند.

وی به چشم انداز حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در زمینه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: چشم انداز سال آینده ما این است که در استان هر طلبه خواهر یک وبلاگ در فضای مجازی داشته باشد و با دوره های آموزشی که برنامه ریزی کرده ایم انشالله به این خواسته خود خواهیم رسید و این خواسته دور از انتظار نیست./9457/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات