۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۱۹۴
آیت‌الله محمدی ری شهری:

نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی برای توسعه فرهنگی شهرری کوشا باشند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری فرهنگی در شهرری از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان تهران باید در توسعه فرهنگی این منطقه کوشا باشند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نشست ستاد بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در دفتر تولیت آستان برگزار شد، گفت: بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است، به خصوص در شرایط امروز دنیای اسلام که جد بزرگوار ایشان در اوج غربت هستند.

وی افزود: در کشور ایران تنها یک امامزاده از نسل امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد که مورد توجه جامعه قرار گرفته است، بنابراین با توجه به شرایطی که ذکر شد محبان خاندان عترت و طهارت باید احساس مسؤولیت بیشتری نسبت به این امامزاده واجب التکریم داشته باشند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به اینکه در رابطه با بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) دو نوع اقدام قابل تصور است، ابراز کرد: نخست اقداماتی که مجموعه مسؤولان آستان باید به آن بپردازند و دسته دوم اقداماتی است که فوق توان مجموعه آستان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما در سال‌های گذشته در نظر داشتیم از توان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی که نمایندگان آنها در آستان حضور دارند استفاده کنیم البته توفیقاتی هم در این زمینه به دست آوردیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به کلام رهبری که فرمودند: ری قبله تهران است، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب درباره منطقه شهرری فرمودند ری قبله تهران است بیانگر جایگاه ویژه منطقه ری در نظر ایشان است با توجه به فرمایش معظم‌له این منطقه اهمیت ویژه‌ای از لحاظ سرمایه‌گذاری فرهنگی دارد بنابراین نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز باید نسبت به منطقه ری و به خصوص آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) احساس مسؤولیت ویژه‌ای داشته باشند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در همین راستا مناسب است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای شهر تهران را در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سال جاری یا سال آینده به آستان مقدس دعوت کرده و آنها را در جریان مسائل و مشکلات منطقه ری و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بگذاریم، تا آنان در رفع مشکلات اقدامات لازم را مبذول دارند.

وی افزود: به نظر من هر یک از عزیزانی که در مجموعه آستان به صورت شخصی یا به صورت نماینده یک ارگان حضور دارند، می‌توانند در راستای بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اقدامات مناسب را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند، هر بخش از بخش‌های مجموعه باید نسبت به تکریم این امامزاده بزرگوار احساس مسئولیت کنند و در همین راستا در طول سال اتاق فکر تشکیل داده و فعالیت‌های گوناگون را برنامه‌ریزی کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات