۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۲۴۵
رییس اوقاف الیگودرز:

ترویج فرهنگ وقف لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه است

رییس اوقاف الیگودرز با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه است، گفت: در این راستا باید نیت واقف را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.
وقف مسجد

حجت الاسلام علی اعتمادی، رییس اوقاف الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت و جایگاه وقف بیان داشت: وقف از اهمیت بالایی برای رفع مشکلات جامعه و پاسخگویی به نیازهای مردم برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اقتصاد و فرهنگ افزود: با هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای فرهنگی و اقتصادی باید در راستای رفع مشکلات جامعه گام برداشت.

رییس اوقاف الیگودرز احیا، رشد و تعالی موقوفات را مهم ترین وظایف اوقاف عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اوقاف با تلاش در راستای ترویج و تبیین فرهنگ وقف اقدامات مؤثری برای ارتقای نیازهای جامعه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه به درآمد زایی وقف برای رفع نیاز محرومان اولویت خادمان و اصحاب وقف است، ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و احیای وقف های جدید در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه قرار دارد.

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به اینکه جامعه امروز در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی نیازمند وقف های جدید است، عنوان داشت: با هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه باید در ارتقای فرهنگ نقش آفرین شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف در کاهش فاصله طبقاتی و محرومیت زدایی مؤثر است، ادامه داد: نهادینه سازی وقف های جدید امری مهم در پیشرفت جامعه است./9459/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات