۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۳۲۱

تأکید امام جمعه تبریز بر مردمی بودن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر ضرورت بر مردمی بودن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، گفت: گاه بودجه های کلان دولتی نیز نتوانسته خروجی یک برنامه کوچک مردمی را داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان مهدوی و دست‌اندرکاران ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و صفر در تبریز اظهار داشت: بزرگداشت شعائر اسلامی تنها بر عهده نهاد یا سازمان خاص نیست.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا، مهدویت و بعثت در سطوح مختلف فردی و اجتماعی گفت: هر یک از وقایع جریان‌ساز عاشورا، مهدویت و بعثت از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است که باید در اشاعه هر چه بهتر آن نهادهای فرهنگی و هیأت های مذهبی رویکرد عملیاتی داشته باشند.
امام جمعه تبریز بر مردمی‌ بودن فعالیت های فرهنگی، مذهبی و دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: تجربه نشان داده هر گاه مردم خود پای کار بوده‌اند، بهتر از نهادهای دولتی عمل کرده‌اند، گاه بودجه های کلان دولتی نیز نتوانسته خروجی یک برنامه کوچک مردمی را داشته باشد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل اظهار داشت: آثار و برکات دوراندیشی امام خمینی(ره) امروز پس از ده‌ها سال مشخص می شود، این در حالیست که در سال ۵۸ به رغم نبود تهدید نظامی امام راحل فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.
وی با بیان این‌که نهاد انقلابی و مکتبی بسیج خدمات گسترده و ارزنده ای در طول سالیان متمادی داشته و دشمن را پشت خاکریزهای اعتقادی و آرمان های ملت سرافراز ایران، زمین گیر کرده است، گفت: بنا به فرموده امام راحل؛ بسیج را لشکر مخلص خداست و بسیج یک نهاد نظامی صرف نیست.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بسیج یک فرهنگ است که کشور را از آسیب ها معصون نگه می دارد، گفت: سربلندی ایران اسلامی را مدیون فرهنگ بسیج هستیم و ترویج این مکتب و فرهنگ در کشورهای اسلامی، نقشه های شوم آنها را خنثی کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اکنون در سوریه و عراق مشابه همین فرهنگ در بین آحاد مردم تشکیل شده است، افزود: غلبه و پیروزیهای جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه حاصل ترویج فرهنگ بسیج در میان مردم کشورهای عراق و سوریه هست که استکبار دست خالی از منطقه خارج کرد.
وی با تأکید بر اینکه اگر بسیج نبود، معلوم نبود تکلیف ما در جنگ چه می‌شد، اظهار داشت: همراهی بسیج با نیروهای مسلح عامل پیروزی جبهه های حق علیه باطل بود و در کنار تلاش های خستگی ناپذیر سپاه و ارتش و جهادسازندگی در جبهه‌ها، حضور بسیج در مناطق عملیاتی تعیین کننده بود./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات