۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۳۲۳
امام جمعه بابل:

دشمن با بهانه جویی به دنبال تفرقه در امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد از برخی تفرقه افکنی ها و اهانت ها به دیگر مذاهب، گفت: نهم ربیع الاول را باید به سالروز امامت ولی عصر(عج) گره زد تا با نشان دادن بصیرت خود مانع از تفرقه در جامعه اسلامی و شادی دشمنان اسلام شویم؛ زیرا دشمن با بهانه جویی به دنبال تفرقه در امت اسلامی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مراسم عزای شب شهادت امام عسکری(ع) در جمع اساتید و طلاب شهرستان بابل با بیان این مطلب که امام عسکری(ع) پاسدار فرهنگ ارزشمند شیعه بود، گفت: در میان فشارها و توطئه های بنی عباس و فعالیت برخی از گروه ها و فرقه های منحرف در زمان امام یازدهم، تلاش امام عسکری(ع) بر حفاظت و تعالی فرهنگ دینی و مکتب شیعه بود تا بادهای زوال متوجه این  فرهنگ نشود.

وی به تلاش امام یازدهم برای زمینه سازی برای مساله مهدویت و موضوع غیبت امام زمان(عج) پرداخت و افزود: در میان فشار و محاصره امام عسکری(ع) در پادگان نظامی عباسیان در شهر سامرا، ایشان با تمام تلاش سعی بر ارتباط گیری با شیعیان داشت و نائبانی را در این خصوص معرفی کرد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به روایتی از عثمان ابن سعید از امام عسکری(ع) پرداخت و تصریح کرد: موضوع غیبت امام عصر(عج)و نحوه ارتباط شیعیان با آن حضرت در کنار معرفی صریح امام زمان(عج) از زبان امام یازدهم بیان شده است تا شیعیان در ندیدن ظاهری امام در زمان غیبت، دچار سرگردانی  نشوند.

وی ادامه داد: امامت امام زمان(عج) آرزوی همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) است و آن ها این دوره امامت را با برکت ترین دوران هدایت برای بشریت از سوی خداوند متعال می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر وظیفه سنگین منتظران ظهور امام زمان(عج) در جهت مقدمه سازی ظهور آن حضرت، تاکید کرد: جامعه بشری باید به بلوغ فکری و یک عقیده محکم برای یاری امام عصر(عج) برسد تا با ظهور آن حضرت مقدمه یک جامعه مهدوی کامل فراهم شود.

وی با تاکید بر این مطلب که جشن های 9 ربیع الاول باید تنها بوی مهدویت و آغاز امامت امام عصر(عج) داشته باشد، گفت: متاسفانه شاهد برخی از انحراف ها و برگزاری محافلی خصوصی با خلق یک مناسبت دیگر در روز نهم ربیع الاول هستیم که موضوع آغاز امامت امام زمان(عج) را تحت الشعاع قرار می دهد.

 امام جمعه بابل با انتقاد شدید نسبت به اهانت ها نسبت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی در این مراسم انحرافی، اظهار داشت: اهانت به مقدسات و شخصیت های مورد توجه دیگر مذاهب اسلامی مورد نکوهش مراجع عظام تقلید و علما به ویژه مقام معظم رهبری است زیرا این مساله خدشه دار شدن وحدت جهان اسلام را در راستای اهداف دشمنان در پی دارد.

وی افزود: انشار برخی از فیلم ها و تصاویر این مجالس در فضای اجتماعی ، موجب سوء استفاده گروهک های خبیث و آلوده وهابی و تکفیری می شود و آن ها به استناد آن به کشتن و آسیب زدن شیعیان دیگر مناطق دنیا مبادرت می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که نباید با دست جهالت تیشه به ریشه فرهنگ نورانی اهل بیت(ع) زد، تصریح کرد: اهانت ها به دیگر مذاهب در قالب محبت به دین موجب می شود که تاوان این کارهای غیر قابل قبول را شیعیان پاکستان و افغانستان و دیگر نقاط با کشته شدن توسط گروه های تروریست وهابی پس بدهند.

وی ادامه داد: با کارهای جاهلانه به تروریست ها و دشمنان فرصت طلب اسلام مجال داده نشود تا آنها با درگیری در امت اسلامی به پیکره اسلام ضربه وارد کنند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تاکید بر این نکته که باید چهره امام زمان(ع) در قالب جشن های نهم ربیع شناسانده شود، گفت: وظیفه همه ما ایجاد یک فضای مهدی باور و تبیین شخصیت امام عصر(ج) در سطح جامعه است تا سبک زندگی و رفتار آحاد جامعه در مسیر رضایت خداوند متعال و خشنودی امام زمان(عج) قرار گیرد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات