۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۴۰۳۳۵
آیت الله طبرسی:

مردم باید قدر علمای دین را بدانند

آیت الله طبرسی با بیان این که مازندران علمای فراوانی را در خود پرورش داده است بر ضرورت توجه به عالمان این دیار تأکید کرد و گفت: مردم باید قدر علمای دین را بدانند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران امشب در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) که به همت دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران و حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در مسجد هدایت برگزار شد با اشاره به هفته بسیج گفت: امام خمینی(ره) کارهای پیامبرگونه بسیاری در زندگی خود انجام دادند که یکی تشکیل ارتش 20 میلیونی بود و امروز برکات این شجره طیبه را مشاهده می کنیم و می بینیم این دستور چه میزانی برای حفظ انقلاب و ارزشهای آن مهم بوده است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: زمان امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) که نزاع بنی امیه و بنی عباس برای مطامع دنیوی و قدرت شروع شد، فرصتی طلایی بود تا این دو امام بزرگوار بتوانند معارف دینی را برایمان بازگو کنند.

وی اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در شرایط سختی قرار داشتند؛ این امام همام آنقدر محصور بود که حتی موفق به زیارت خانه خدا نشدند و ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از سیره نورانی این بزرگواران داشته باشیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که حضرت آیت الله جوادی آملی یک نعمت بزرگ برای همه ما است، افزود: این عالم گرانقدر اهل تهذیب نفس و پاکی بوده، از جایگاه و منزلت گرانقدری برخوردار هستند و آثار ارزشمندی دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استان مازندران و شهرستان آمل به حضرت آیت الله جوادی آملی افتخار می کند و دیار علویان آمل محل علما و بزرگان در طول تاریخ بوده است.

وی اظهار داشت: استان مازندران در همه حوزه ها پیشتاز و فعال است و باید گفت اگر استان های دیگر افرادی مانند حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی داشتند بیشتر از آنها استفاده می کردند، بنابراین ضرورت دارد وظیفه خود را نسبت به مرجعیت بدانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شیعیان از سرمایه های کلانی برخوردار هستند که هیچ قومی چنین سرمایه ای ندارد و در غرب خبری از انسانیت نیست؛ قوانین خوبی دارند اما خودشان چگونه هستند و می خواهند ما را همانند خود کنند که باید متوجه باشیم نقشه ها و برنامه های بسیاری برای تضعیف بنیان خانواده دارند.

آیت الله طبرسی ادامه داد: در جریان زلزله کرمانشاه این مردم ما بودند که هر چه در توان داشتند کمک کردند و این ها به برکت فرهنگ اهل بیت معصومین(ع) است و در کشورهای دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

امام جمعه ساری افزود: نابودی داعش دنیا را به تلاطم درآورد و تمام توطئه آنها یکجا برهم زده شد و هر نقشه ای کشیدند به برکت وحدت، علمای بیدار و افرادی امثال سردار سلیمانی و مدافعان حرم خنثی شد.

وی تصریح کرد: امروز بسیج خدمات بسیاری صورت می دهد که دشمنان هراس از ایران اسلامی داشته و به خود جرأت نمی دهند به کشورمان حمله کنند./1314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات