۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۴۰۳۴۸
معاون آموزشی حوزه علمیه هرمزگان:

تربیت و آموزش افراد برای مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت بسیج است

معاون آموزشی حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای بسیج وجود ندارد گفت: بسیج به عنوان یک تشکل فکری، با تربیت و آموزش افراد جامعه، آنها را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن آماده می کند.
حجت الاسلام منصوری

حجت الاسلام یوسف منصوری معاون آموزشی حوزه علمیه استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: بسیج و بسیجی یک تفکر و اندیشه ای است که در استقلال کشورمان از زمان طاغوت تا کنون نقش پررنگی را ایفا کرده است.

وی در ادامه افزود: تفکر بسیجی از زمان شروع جنگ تحمیلی باعث هدایت جوانان به جنگ شد و این تفکر باعث شد انسان هایی پا به عرصه بگذارند که هیچ چیز جز رضای خداوند برایشان مهم نباشد.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: همیشه قشرهایی که قدرت ظلم و ستم بر دیگری را ندارند، بیشتر مورد ظلم و ستم قشرهای قوی تر قرار می گیرند، کشور ایران در سال های قبل از انقلاب و حتی سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، مردمانش مورد انواع ظلم ستم داخلی و خارجی قرار گرفته بودند.

حجت الاسلام منصوری افزود: امام خمینی(ره) با تشکیل چارتی مردمی به نام بسیج، این قدرت را به مردم داد تا در هر زمان که احساس کردند مورد ظلم و ستم واقع شده اند از خود و دیگر مستضعفین دفاع کنند.

وی تصریح کرد: امام راحل با نگاه خارج از بعد نظامی به جامعه آن روز و با هدف تقویت مستضعفان، سازمانی را با عنوان بسیج مستضعفین تاسیس کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به کارکرد اجتماعی فرهنگی بسیج گفت: هیچ محدودیتی برای بسیج وجود ندارد، به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج یعنی عامه مردم، هر جا که بتوان جهادی کار کرد و سود و منفعت حاصله از آن به دیگران نیز برسد کاری بسیجی است.

حجت الاسلام منصوری تصریح کرد: بسیج کارکردی با هدف جلب رضایت خداوند و برای پیشرفت و توسعه ای خدامحورانه و به دور از نیات شیطانی دارد.

وی ابراز داشت: دشمن برای از پای درآوردن هر جامعه، به اساس و بنیان آن که همان فرهنگ و ارزش های اجتماعی آن جامعه است ضربه می زند، مسلمانان از فرهنگ غنی برخوردار بودند و فرهنگ ایرانیان نیز با ظهور اسلام غنی تر شد.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان گفت: فرهنگ ایرانی در تمامی عصرها به دلیل اعتقادات و باورهای مردم کمتر دچار بحران شده است، اما امروزه دشمن درصدد است با از طریق تهاجم فرهنگی مردم به ویژه جوانان را نسبت به ارزش ها و آرمان های انقلاب بی تفاوت کند.

حجت الاسلام منصوری تاکید کرد: دشمن با بهره گیری از فضای مجازی، نقشه های شوم خود را عملیاتی کرده و فضا را فراهم کرده است، تاثیرگذارترین مکان برای تربیت، محیط خانواده است، اما تلفن های هوشمند و فضای مجازی، همبستگی بین اعضای خانواده از بین رفت.

وی گفت: بسیج به عنوان یک تشکل فکری می تواند با تربیت و آموزش فرد مورد تهاجم قرار گرفته، وی را برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن آماده کند و با تفکر، برنامه ریزی و اقدام به موقع نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمن ایفا کند./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات