۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۳۴۹
در راستای احیای سنت حسنه وقف صورت گرفت؛

برگزاری همایش «وقف و حوزه های علمیه» در استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با دهه وقف همایش «وقف و حوزه های علمیه» در استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
وقف و حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش «وقف و حوزه های علمیه» در استان چهارمحال و بختیاری، عصر یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد، ائمه جمعه استان، مسؤولان، روحانیان و جمعی از طلاب برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نقش غیرقابل انکار وقف در رشد و پویایی جامعه تصریح کرد: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است که نقش مؤثری در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقشی کاربردی است، تصریح کرد: باید بکوشیم سنت حسنه وقف در جامعه فراگیر و نهادینه شود که اگر این شد بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف می شود.

امام جمعه شهرکرد، ترویج فرهنگ وقف در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: به یقین نقش متولیان امر در این زمینه غیرقابل انکار است؛ متولیان امر وقف باید با اعتمادسازی در جامعه به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر یکهزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، زینبیه و فاطمیه، 101 بقعه متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم و 300 موقوفه در استان ثبت شده است، افزود: درخواست ما از مردم و واقفان این است که نیات خود را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند که در این راستا در همه ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستانها مشاوره از سوی کارشناسان این حوزه صورت می گیرد.

وی بقعه امامزادگان را بهترین محل برای نشر معارف دین دانست و اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مردم از بقاع متبرکه روز به روز در حال افزایش است و این از دید معنوی آنها نشأت می گیرد؛ باید از ظرفیت بقاع متبرکه برای نشر ارزشهای ناب اسلام نهایت استفاده را انجام دهیم.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم، تصریح کرد: به لطف الهی در سالهای گذشته در این زمینه روند رو به رشد داشته ایم و هر چه جلوتر هم می رویم این روند بهتر می شود.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی که در طول سال در بقاع متبرکه صورت می گیرد، گفت: همه این برنامه ها با محوریت روحانیون و مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه صورت می گیرد که نقش مهمی در رشد دینی و معنوی مردم دارد.

گفتنی است اقامه نماز مغرب و عشا و صرف شام پایان بخش این برنامه معنوی بود که با حضور طلاب و روحانیون استان صورت گرفت./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات