۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۴۰۳۵۲
حجت الاسلام عبدی:

ترویج فرهنگ اصیل اسلامی هدف اصلی نهاد های علمی و آموزشی باشد

مدیر مدرسه علمیه امبرالمومنین(ع) شهر فامنین گفت: برای حفظ اصالت های اجتماعی در عصر غیبت باید همه نهاد های علمی و آموزشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با حوزه های علمیه همکاری صمیمانه داشته باشند.
عبدی مدیر حوزه فامنین حجت الاسلام احمد علی عبدی

حجت الاسلام احمد علی عبدی مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهر فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت فعالیت های حوزه های علمیه در راستای حفظ اصالت های دینی بیان داشت: حوزه های علمیه باید در راستای حفظ اصالت های دینی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تربیت طلاب کار آمد در دنیای امروز نیازمند تحول علوم و متون حوزه است، به همین سبب فقط حوزه علمیه تحول گرا می توانند طلبه مورد نیاز جامعه فعلی را تربیت کند.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به قدیمی شدن دروس حوزه های علمیه اظهار داشت: مسؤولان حوزه های علمیه باید به فکر اصلاح دروس حوزه ها باشند و متون فقه را مطابق با نیاز روز بازنویسی کنند.

وی در ادامه افزود: ذهن مردم جامعه مملو از سوالات و مسایل جدیدی است که حوزه های علمیه باید در راستای پاسخ به این نیاز ها چاره ای بیاندیشد، از این رو دروس حوزه های علمیه باید همانند کتب حوزه علمیه خواهران و مدارس علمیه سفیران هدایت به روز شود.

مدیر مدرسه علمیه امبرالمومنین(ع) شهر فامنین گفت: برای حفظ اصالت های اجتماعی  در عصر غیبت باید همه نهاد های علمی و آموزشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با حوزه های علمیه همکاری صمیمانه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که فرهنگ انتظار تضمین کننده سعادت بشر  است ابراز داشت: فرهنگ غنی انتظار تضمین کننده سعادت بشر است که این مساله نقشه های مستکبران جهان را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: مادی گرایان و مستکبران جهانی به دنبال اهداف دنیوی خود بوده و فرهنگ انتظار حامی عدالت اجتماعی است، بالطبع نهادینه شدن این فرهنگ از ظلم مستکبران جلوگیری خواهد کرد از این رو مادی گرایان و مستکبرای با فرهنگ انتظار مبارزه می کنند.

وی در پایان گفت: مساله وجود منجی عالم بشریت در جهان رو به فراگیر شدن است، راهپیمایی اربعین و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه از مصادیق تفکر مهدویت به شمار می رود از این رو مبلغان علوم دینی باید در تبیین فرهنگ انتظار فعالیتی جهادی داشته باشند./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات