۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۳۷۲
مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان:

روحانیت بیش از ۴۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور گفت: روحانیت تا کنون ۴۵۰۰ شهید دفاع مقدس و بیش از ۳۰ شهید مدافع حرم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام گواهی مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور شب گذشته در مراسم یادواره شهدای روحانی و مدافعان حرم که در حوزه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد: حوزه علمیه در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۴۵۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و همچنین بیش از ۳۰ شهید روحانی در جنگ با داعش داشته ایم.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) به مدت ۱۳ سال در مدینه حضور داشتند، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع)  پس از آن ۱۷ سال در دوران پدر بزرگوار خود امام هادی(ع)، خدمات بسیاری را ارائه دادند و از شش سال امامت در سامرا، سه سال آن را در زندان بودند.

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: تاریخ باید یکبار دیگر تکرار کند که اهل بیت(ع) چه خدماتی می توانستند داشته باشند و دشمنان با آن ها مقابله کرده و اجازه به ثمر رسیدن اقدامات را ندادند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور بیان کرد: دشمنان اسلام، امام حسن عسکری(ع) را به پایگاه نظامی سامرا تبعید کردند تا ایشان را سه سال از جامعه و ارتباط با مردم دور نگه دارند.

حجت الاسلام گواهی در رابطه با وضعیت امروز جهان، اظهار داشت: امروزه تمام افراد مستقیم یا غیر مستقیم، خواسته یا ناخواسته مسؤول اشاعه دین، بیان مشکلات موجود و نشر آنان هستند و همچنین تحولات پنج سال اخیر منطقه در نوع خود بی نظیر بود چون دشمنان ما از مراحل مختلفی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عبور کردند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور اضافه کرد: روزی داعشی  در استان کردستان با نام دموکرات و کومله وجود داشت، در مناطق شرق و جنوب کشور ایران اقوام بلوچ حضور پیدا کرده و آن ها را مورد آزار، اذیت و شکنجه قرار دادند، در ترکمن صحرا استان گلستان نیز  اقوام ترک و فارس با یکدیگر درگیر شدند، سپس خلق مسلمان عرب در خوزستان را به وجود آوردند و پس از مدتی ترورهای ناجوانمردانه مستمر شخصیت های ارزشمند نظام چون آیت الله قاضی، آیت الله مدنی، آیت الله دستغیب، آیت الله صدوقی و شهید مطهری را پیش گرفتند و پس از مدت کوتاهی جنگ هشت ساله را بر ایران تحمیل کردند.

حجت الاسلام گواهی گفت: بیش از ۵۰ کشور در جنگ میان ایران و عراق حضور داشتند و این رویارویی برای براندازی یک نظام در یک قرن کافی بود، دشمنان جنایات جنگی بسیاری را بر علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و صدام را به جنگ با ایران تحریک کردند، او نیز به ملت خود و منطقه رحم نکرد.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی، جوانی بود که در هشت سال جنگ تحمیلی فرمانده لشکر را بر عهده داشت و امروز یکی از نقش های سینه های لباس نوجوانان و جوانان عراقی است.

وی در ادامه افزود: ۳۰ میلیون نفر از سراسر جهان و تمامی ادیان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کردند و اجتماعی بی نظیر و حماسه ای وصف نشدنی در تاریخ را آفریدند.

حجت الاسلام گواهی بیان کرد: زمانی که ولیعهد عربستان درخواست ملاقات و حضور در عراق را داشت، نخست وزیر عراق به صورت رسمی اعلام می کند که ما از پذیرش شما معذور هستیم، این پیروزی انقلاب اسلامی، تشیع و ارزش های آن است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور ادامه داد: شش هزار زن و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم در ترور از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، هواپیمای مسافربری ایران با بیش از ۲۸۰ مسافر در آب های نیلگون خلیج فارس از سوی اجانب ساقط شد و هیچ اثری از اجساد نبود.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با نظام، ایران را تحریم های اقتصادی و سیاسی کرده اند، گفت: سوریه هشت سال از جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کرد، تنها کشوری بود که با استفاده از ظرفیت واسطه گری به حمایت از ایران پرداخت و امروز وظیفه ما است که از این کشور حمایت کنیم.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور خاطرنشان کرد: ایران امروز متهم به داشتن موشک، سلاح هسته ای و بمب اتم است، بمب اتم با مذهب، شریعت و شرط مقدس ما همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ به ایران سیم خاردار نیز نمی فروختند و امروز به لطف وجود جوانان انقلابی، دارای انرژی هسته ای هستیم، دشمن در مقابل سکوت ایران اسلامی با استکبار بیشتر عمل می کند و وظیفه ما است که با قدرت در مقابل آنان بایستیم.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از ۲۰۰ گروه تروریستی وارد ایران شدند، بیان کرد: نقشه های شوم دشمنان ایران و اسلام، به برکت وجود نیروهای امنیتی، حفاظتی، انتظامی، سپاه و ارتش نابود شد.

وی اضافه کرد: در رابطه با زلزله اخیر غرب کشور، ۷۰۰ روحانی به صورت سازماندهی شده برای یاری رساندن به مردم آسیب دیده حضور فعال داشتند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور با اشاره به عملیات کربلای چهار، اظهار داشت: روز چهار دی سال ۱۳۶۵، ۱۴۵ روحانی از سوی دشمن به شهادت رسیدند، سرهایتان را بالا بگیرید و تمام قد از ارتش دفاع کنید.

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: دشمنان به دلیل اینکه می دانند روحانیت وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند برای نابودی آنان نقشه می کشند، حوزه علمیه دارای بیش از ۱۴۱ هزار بسیجی، ۳۵۰ روحانی آزاده و ۱۷ هزار روحانی رزمنده است و در طول هشت سال جنگ تحمیلی هر روحانی رزمنده، ۱۰۰ نفر را مدیریت و ساماندهی می کرد./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات