۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۰۳۹۳
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد ۱۰ موقوفه قرآنی در هر استان

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: از سال گذشته در ۳۱ استان کشور ستادی با عنوان ستاد توسعه موقوفات قرآنی تشکل و مقرر شد در هر استان ۱۰ موقوفه قرآنی ایجاد شود.
حجت ‌الاسلام سیدمصطفی حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ نشست تخصصی توسعه موقوفات قرآنی یکشنبه ۵ آذر با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمعی از مسئولان قرآنی در این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ابتدای این نشست با اشاره به ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته از نشست دوم گفت: از سال گذشته در ۳۱ استان کشور ستادی با عنوان ستاد توسعه موقوفات قرآنی تشکل شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این ستاد اجرای نیات قرآنی در خصوص موقوفات مردم است، خاطرنشان کرد: این ستاد پیگیری‌ هایی را در جهت خود این موقوفات و هزینه ‌کرد آن انجام می ‌دهد تا به صورت شفاف گزارش آن را به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امسال مقرر شد در هر استان ۱۰ موقوفه قرآنی ایجاد شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه همکاران ما در نیمه اول سال درگیر مسابقات، برنامه ‌های تابستانی و برنامه ‌های ماه رمضان بودند مقرر شد از ۱۰ سهمیه در نظر گرفته شده تا پایان سال، حداقل دو موقوفه در هر استان ثبت شود و سایر سهمیه نیز تا پایان سال نیز ایجاد گردد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به پویش وقف قرآنی همزمان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن تصریح کرد: در هفته وقف سامانه ‌ای راه اندازی شد تا در بحث وقف قرآنی و سایر موقوفات افراد بتوانند مشارکت داشته باشند./۸۰۷/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات