۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۴۱۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

عدم خیانت به امانت پست و موقعیت، جامعه را آ‌باد می‌کند

نماینده خبرگان با اشاره به توصیه های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان گفت: امانتداری در نظام اجتماعی بسیار مهم است و اگر انسان پست و موقعیت خود را امانت بداند و از آن درست استفاده کرده و به آن خیانت نکند جامعه آباد می شود.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در خبرگان ظهر امروز در برنامه در آستان خورشید که به صورت زنده و مستقیم از سامرا و حرمین عسکریین(ع) پخش شد، با بیان این که قلوب شیعیان به سامرا معطوف است، گفت: مرکز حکومت خلفای عباسی در سامرا بود و از آنجا که امامان پایگاه مردمی قوی داشتند، این بزرگواران را برای تحت نظر قرار دادن به این شهر می آوردند.

وی افزود: امام عسکری در سن 23 سالگی پدر خود را از دست دادند و به مدت 6 سال امامت را بر عهده داشتند، ایشان در زمان زندگی خود با محدودیت های فراوانی رو به رو بودند، دشمنان می دانستند که امامان 12 نفر هستند و سعی در مقابله داشتند از این رو امام هادی و امام عسکری(ع) محدودیت های فراوانی داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال می فرماید می خواهیم بر مستضعفان منت بگذاریم و با مستکبران برخورد کنیم و در همین راستا جریان های پیامبران را بیان می کند، با عنایت الهی امام زمان(عج) با وجود محدودیت های فراوان به دنیا آمدند و امامت را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: در گذشته اهل بیت(ع) در سامرا تحت فشار و محدودیت بودند و متأسفانه امروز نیز این غربت ادامه دارد، این مسأله می طلبد که بیشتر به این امامان بزرگوار توجه شود، از مسؤولانی که روز شهادت پدر امام زمان(عج) را تعطیل رسمی اعلام کردند تشکر می کنیم چرا که دل ها را بیشتر متوجه حضرت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که امامان ستارگان آسمان ولایت بودند، ابراز داشت: ائمه طاهرین(ع) از دوران کودکی درخشش داشتند، امام حسن عسکری(ع) در جوانی به امامت رسیدند و با وجود محدودیت های بسیار اسلام حقیقی را محفوظ نگه داشتند.

وی عنوان کرد: زمانی که حضرت در زندان بودند افراد بسیار بد خلق و ظالم را به افرادی مؤمن و با تقوا تبدیل کردند و ائمه طاهرین(ع) این گونه بر اطرافیان خود تأثیر گذار بودند، ایشان بسیار به شیعیان و محبان علاقه داشتند و همواره جویای احوال آنان بودند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: درباره امامان زنده و مرده بودن معنا ندارند یعنی بعد از شهادت هم به خواسته های شیعیان و محبان توجه دارند اما انسان باید خواسته های معنوی را داشته باشند و کمالات را طلب کنند.

وی اضافه کرد: همچنین امام زمان(عج) همواره به فکر شیعیان خود هستند و برای آنان دعا می کنند، در روایتی از حضرت آمده که اگر شیعیان و محبان را فراموش می کردیم دشمن آن ها را تکه پاره می کرد، در دنیای ناامن خداوند متعال در سایه نظام و حکومت اسلامی امنیت مثال زدنی را برای مردم فراهم کرده که به برکت دعای امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به توصیه های امام حسن عسکری(ع) به شیعیان گفت: فرهنگ سعه صدر و تحمل مخالف بسیار مهم است که حضرت توصیه به شیعیان کردند، ایشان بر ضرورت رعایت تقوا، امانتداری، صدق، همسایه داری و رعایت اخلاق اسلامی تأکید کردند؛ امانتداری در نظام اجتماعی بسیار مهم است و اگر انسان پست و موقعیت خود را امانت بداند و از آن درست استفاده کرده و به آن خیانت نکند جامعه آباد می شود.

وی افزود: حضرت شیعیان را به حضور در نماز اهل سنت و دیدار با آن ها و عیادت بیماران اهل سنت توصیه کردند، ایشان می فرماید که رعایت تقوای شیعیان سبب سربلندی ائمه(ع) می شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات