۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۴۲۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

مهدویت از مهمترین مبانی دینی است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: امام زمان(عج) حقیقتی اسلامی و مهدویت از مهمترین مسائل دینی است و امام عصر اسطوره ای نیست که شیعیان برای تسلی خاطر و رهایی فکری از درد و رنج آن را ساخته و پرداخته باشند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در مسجد جامعه شهر ایلام اظهار داشت: بحث و گفتگو درباره امام زمان(ع) از مهمترین موضوعات دینی عقیدتی است که ارتباط و پیوند عمیقی با اسلام و مسلمین دارد.

وی افزود: امام زمان(عج) حقیقتی اسلامی و مهدویت از مهمترین مسائل دینی است و امام عصر اسطوره ای نیست که شیعیان برای تسلی خاطر و رهایی فکری از درد و رنج آن را ساخته و پرداخته باشند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: امام زمان(ع)  بیهوده گویی تاریخی نیست تا دشمنان و لجوجان در برابر حقیقت آن را مسخره کنند بلکه حقیقتی اسلامی و واقعی است که لایق کوشش برای شناساندن آن و مستحق توجه و آموزش است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: این حقیقت ادامه دهنده راه اسلام و قرآن است و مساله ای ریشه ای و اساسی  که قرآن به آن بشارت داده است و پیامبر عظیم الشان(ص) در جاهای بسیار و مناسبت های فراوان درباره آن صحبت فرموده اند و ائمه(ع) نیز شیعیان خود را و تمامی امم اسلامی را به وجود این امام بشارت داده اند.

وی ادامه داد: مهدویت از اموری نیست که گذشت زمان باعث فراموشی آن شود بلکه ندا و فریادی رسا، منزلگاه نظرات امت های گوناگون و تکیه گاه آرزوهای بشریت است.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه قرآن کریم نسبت به این واقعه بزرگ که سبب تحول عظیمی در حیات و زندگی بشر است ساکت نمانده است، تاکید کرد: قرآن کریم در باره ظهور و مهدویت سخن به میان آورده است و فرموده؛ ما اراده کرده ایم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل در آن سرزمین منت گذارده آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث گردانیم و در زمین به آنها قدرت و تمکین بخشیم و به چشم فرعون و هامان و لشکریانش آنچه را که از آن ترسان بودند بنماییم.

این مدرس حوره عنوان داشت: این آیه اشاره به آمدن امامی  است که سراسر زمین را تصرف می کند و بر تمامی کشورها حکم فرمایی می کند.

وی اضافه کرد: فلسفه انتظار ظهور، انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت و تشکیل دولت اهل بیت(ع) است، امام صادق(ع) می فرماید؛ این انتظار پاداشی عظیم دارد و  هرکس دوست دارد که از یاران امام زمان(ع) باشد باید منتظر باشد و در حالت انتظار خود را متخلق به پرهیزگاری و اخلاق نیکو کند و اگر در زمانی که منتظر است بمیرد و پس از مردنش امام زمان ظهور کند پاداش او همانند کسی است که آن حضرت را درک کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: وظیفه همه ما در انتظار ظهور نشستن است البته در این ایام باید با تزکیه و تهذیب نفس و رعایت تقوای الهی خود را آماده سازیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات