۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۰۴۴۴
حجت الاسلام میرباقری:

یاری کردن امام زمان یاری رساندن به دین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انتظار فرج افضل اعمال است، گفت: یاری کردن امام زمان یاری رساندن به دین است و این یاری زمانی محقق می‌شود که در تمام مراحل زندگی انسان تابع اوامر و نواهی امام خویش باشد.
حجت الاسلام حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، امروز به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه خداوند پناهگاه همه بندگان است، گفت: خداوند اهل بیت(ع) را در دنیا با عنوان پناهگاه برای بشر قرار داد تا مردم از وسوسه‌های شیطان به این بزرگان که همچون دژی مستحکم هستند، پناه ببرند.

وی افزود: برای ورود به این پناهگاه مهمترین ابزار معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) است حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: مصونیت شما در گرو معرفت به خاندان من است؛ شناخت اهل بیت(ع) انسان را سعادتمند می‌کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، ابراز کرد: حضرت شیخ صدوق(ره) را به داشتن تقوا توصیه فرمودند؛ براساس این روایت حتی علما و بزرگان نیز از گزند شیطان در امان نیستند و تنها راه مقابله با وسوسه شیطان حفظ تقوا و پرهیز از گناه است.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: حضرت در ادامه به شیخ صدوق(ره) فرمودند: نماز را زنده نگاه دار؛ امروز بسیاری از افراد نماز می‌خوانند ولی به اول وقت بودن آن توجه نمی‌کنند و نماز را ضایع می‌کنند.

وی اضافه کرد: احیای زکات توصیه دیگر امام به شیخ صدوق(ره) بود تا مبادا پرداخت زکات فراموش شود؛ کسی که در پرداخت زکات کوتاهی کند نماز و سایر عباداتش مورد قبول حضرت حق قرار نمی‌گیرد.

این کارشناس مسائل دینی دیگر توصیه امام را عفو و بخشش خطای دیگران بیان کرد و گفت: امروز افزایش آمار طلاق نتیجه سختگیری‌های بیجا است اگر زوجین زندگی مشترکشان براساس اسلام رفتار کنند عفو و گذشت را سرلوحه زندگی خود قرار ‌دهند زندگیشان پایدار خواهد بود.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه یاری کردن دین خدا از دیگر توصیه‌های حضرت عنوان کرد و اظهار داشت: یاری کردن امام زمان یاری رساندن به دین است و این یاری زمانی محقق می‌شود که در تمام مراحل زندگی انسان تابع اوامر و نواهی امام خویش باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت افضل اعمال را انتظار فرج بیان فرمودند، خاطر نشان کرد: انتظار فرج نباید زبانی باشد بلکه باید در عمل انسان متجلی شود برای مثال انسان منتظر هرگز دروغ نمی‌گوید./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات