۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۴۰۴۴۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

اجلاس روحانیت کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اجلاس روحانیت کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی با حضور مسؤولان لشکری و کشوری و همچنین دو هزار نفر از روحانیان شیعه و سنی استان در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام صفدر محمدی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری اجلاس روحانیت کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی گفت: اجلاس روحانیت از جمله اجلاس های 5 گانه کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی است که در راستای معرفی و شناساندن شهدای روحانیت استان اعم از شیعه و سنی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: این اجلاس فردا صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و همچنین حضور دو هزار نفری ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و طلاب شیعه و سنی استان و همچنین خواهران مبلغه در حسینیه ثارالله ارومیه، محل برگزاری اجلاس های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: روحانیت در دفاع مقدس و حضور در جبهه های حق علیه باطل پیشتاز بودند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این کنگره می تواند نقش برجسته شهدای روحانی را به جامعه انتقال داده و زمینه را برای جمع آوری اطلاعات شهدای روحانی استان فراهم کند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: به منظور معرفی شهدای روحانی استان ۸۷ پرونده تشکیل و اطلاعات مربوط به شهدا جمع آوری و در نهایت کتابی با عنوان «زاهدان راه عشق» در ۵۵۰ صفحه که در این کنگره رونمایی خواهد شد، تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در راستای آماده سازی مدارس برای استقبال از این اجلاس یادواره های شهدای روحانی در مدارس علمیه شهرستانهای مختلف برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین حجرات شهید در مدارس علمیه استان ایجاد و به نام شهدای روحانی استان نامگذاری شده است.

گفتنی است، جامعه روحانیت کشور 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۸۷ نفر از استان آذربایجان غربی است./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات