۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۴۴۸
با رأی حداکثری اعضا؛

رییس هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری مشخص شد

حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، با رأی حداکثری اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری به عنوان رییس این هیأت مدیره انتخاب شد.
سیدجعفر مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عصر امروز در نخستین نشست هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با رأی حداکثری اعضا حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی به عنوان رییس هیأت مدیره انتخاب شد.

همچنین در ادامه این نشست فرهاد رییسی به عنوان نایب رییس و محمد مهدیه به عنوان خزانه دار هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان انتخاب شدند.

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه سهم حوزه های علمیه خواهران از کمکهای دولتی بسیار محدود و ناچیز است، تصریح کرد: نقش کمکهای مردمی خصوصا کمکهای خیران در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه بسیار چشمگیر و مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره باید هر چه زودتر مدیرعامل جامعه خیرین را مشخص کنند، افزود: مدیرعامل می تواند از مجموعه درون هیأت مدیره یا فردی خارج از این مجموعه انتخاب شود؛ مهم این است که این فرد بتواند پیگیر امور باشد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به امور عمرانی در دست اقدام حوزه های علمیه خواهران این استان گفت: در حال حاضر ساخت مسجد مجموعه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان جزء اولویتهای عمرانی است، همچنین پیمانکار مدرسه ناغان نیز مبلغ قابل توجه ای طلب دارد که می طلبد جامعه خیرین برای این امور فکر چاره باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مؤسسه خیریه ای زیرنظر این مدیریت فعالیت دارد که باید از این پس تمام امورش زیر نظر جامعه خیرین صورت گیرد، اظهار کرد: این مؤسسه تاکنون با کمکهای مردمی و خیرین نقش بسزایی در تأمین جهیزیه طلاب بی بضاعت و نیازمند داشته است.

این مقام مسؤول تشکیل جامعه خیرین در شهرستانهای تابعه استان را ضروری دانست و افزود: باید در هر شهرستانی که مدرسه علمیه خواهران وجود دارد، جامعه خیرین تشکیل شود تا این جامعه پیگیر امور و مشکلات مالی مدارس علمیه باشد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یکصد خیر در استان شناسایی و ساماندهی شده است، ابراز کرد: باید از همه ظرفیتهای استان برای رشد و پویایی حوزه های علمیه خواهران استفاده کنیم.

گفتنی است در پایان نشست مقرر گردید اعضای هیأت مدیره در مورد مدیرعامل تحقیقات لازم را انجام دهند و گزینه های پیشنهادی را برای نشست آتی مطرح کنند./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات