۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۴۰۴۵۲
امام جمعه موقت ورامین:

بسیج، آمادگی جامعه اسلامی و شناختن توطئه ها است

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه بسیج یعنی آمادگی جامعه اسلامی و شناخت توطئه ها، گفت: بسیج به عنوان متن و بدنه مردم باید همیشه در صحنه باشد.
سید محسن محمودی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امام جمعه موقت ورامین شامگاه امشب در مراسم آغاز امامت امام عصر(عج) و نشست بسیجیان مسجد امام حسین(ع) روستای امرآباد این شهرستان با بیان اینکه امروز شاهد اثرات و برکات فراوان بسیج هستیم، گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یک فرمان، امداد و از الطاف الهی بود که باعث شد حضرت امام این تصمیم سرنوشت ساز را بگیرند.

وی ادامه داد: امروز این فرهنگ و این حرکت در حال صدور به جهان اسلام است و  دیگر کشور ها، از جمله عراق که حشد الشعبی را داریم و در سوره تشکیل گردان های نیروی مقاومت اسلامی را در قالب بسیج می بینیم و در سایر بلاد هم این اتفاق خواهد افتاد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تصریح اینکه بسیج یعنی آمادگی جامعه اسلامی، شناخت توطئه ها و بصیرت داشتن، افزود: در حقیقت در این حرکت نورانی و فرمان امام پاسداری ملت ایران از انقلاب و ارزش های اسلامی در کنار نظام اسلامی نهفته است و هیچ وقت نظام اسلامی تنها نمی ماند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی فقط چند دولت مرد نیست بلکه نظام اسلامی یعنی مردم، جمهوری اسلامی یعنی جمهوری ای که متکی به آرای مردمی هست، بسیج یعنی حضور مردم در صحنه برای دفاع  از نظام اسلامی پس باید بسیج را در تمام عرصه ها جدی گرفت و پاسدار پیام های نورانی آن بود.

حجت الاسلام محمودی با اظهار اینکه بسیج در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می تواند ورود پیدا کند، به فرمان اقتصاد مقاومت توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اولین مجموعه ای که باید به این فرمان لبیک بگوید بسیج است و همینطور هم شد، امروز در مبارزه با معضلات مردم و حل مشکلات اجتماعی قطعاً بسیج می تواند تأثیر گذار باشد.

وی با ابراز اینکه هیچ چیز نمی تواند جای بسیج را بگیرد، اذعان داشت: هرچند که بسیج اهداف فرهنگی را دنبال می کند، اما مگر می شود که در عرصه های سیاسی و انتخابات و تعیین سرنوشت مردم بی تفاوت باشد، بدیهی است که آگاهی بسیج و بصیرت بسیجیان می تواند در عرصه های سیاسی کشور و ملت را یاری کند.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بسیج در تهاجم فرهنگی و حفظ اصالت جامعه تصریح کرد: فرهنگ هر جامعه جزء مقدس ترین ارزش های آن جامعه است، انقلاب ما انقلاب اسلامی است، کشور ما کشور اهل بیت است، کشوری که مبتنی بر تفکر شهادت و ایثار است باید پاسدار ارزش های آن بود و بسیج به عنوان متن و بدنه مردم باید همیشه در صحنه باشد.

وی با یادآوری کلام حضرت امام خمینی(ره) تأکید داشت: بسیجی باید همیشه در میدان حاضر باشد، در اصناف، دانشگاه ها، ادارات و موارد دیگر تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و ارزشی باید حاکم باشد، قطعاً اگر بسیج با ظرفیت و پتانسیلی که دارد در رفع معضلات جامعه درست ورود کند در سرنوشت کشور تأثیرگذار خواهد بود.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیجیان با حضور خود در دفاع مقدس و فتنه 88 و برچیدن بساط داعش باعث خنثی شدن فتنه ها شدند و امروز هم در عرصه های مختلف می توانند در برابر هجمه های دشمن در فضای مجازی خالق آثار با برکت و ماندگار باشند.

وی سردار سلیمانی را مالک اشتر زمان نامید و ادامه داد: این تفکربسیجی بود که باعث شکسته شدن کمر دشمن و ابرقدرت ها توسط رزمندگان مقاومت به فرماندهی ایشان شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مطرح کرد: با ظهور امام عصر(عج)  اخلاق اسلامی در جهان فراگیر شده و بی عدالتی، بی اخلاقی و بی اعتقادی کنار می رود، از همین رو شیعیان آن حضرت دائماً منتظر ظهور آن حضرت بوده و در تداوم اندیشه مهدویت در تلاش هستند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با بیان اینکه منتظر واقعی نباید بیکار نشیند گفت: انتظار منطبق بر فطرت و افضل اعمال است پس همه باید تلاش کنند تا زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم شود./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات