۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۴۹۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بالندگی حوزه های علمیه درگرو پژوهش است

نماینده ولی فقیه در لرستان حیات و بالندگی حوزه را وابسته به پژوهش دانست و گفت: طلاب برای انجام رسالت خطیر خود در نظام جمهوری اسلامی و دولت کریمه باید همواره بصیر، مهذب، آگاه به علم و دانش و پژوهشگر باشند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی در لرستان با اشاره به توجه به موضوعات پژوهش گفت: هر درسی را که طلبه در حوزه دنبال می کند می تواند موضوع پژوهش باشد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از اساسی ترین نیازهای حوزه است، افزود: بالندگی و رشد حوزه های علمیه به پژوهش است و باید توجه داشت که در درون واژه های اجتهاد و فقه مسأله پژوهش نهفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت پرداختن به علم و دانش خاطرنشان کرد: فهم علم و دانش وظیفه ما است و باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش در راستای انجام رسالت خود گام برداریم.

وی با تأکید بر ضرورت فهم در دین، اجتهاد و توجه به مکتب اهل بیت(ع) ادامه داد: لازمه دولت کریمه این است که راه بلد باشد، دین را بفهمد و بداند که کریم بودن به تهذیب نفس و تهذیب روح است، دولت، دولت کریمه است و خدمت در دولت کریمه نیازمند تهذیب و اصلاح نفس و پاکسازی روح و دل است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه انسان باید آگاه به جامعه و مسائل روز باشد تا جزء جبهه نفاق قرار نگیرد، ادامه داد: لازمه نقش آفرینی در دولت کریمه این است که انسان نوآوری داشته باشد و این نوآوری نتیجه پژوهش است.

وی افزود: کسی که رهبری جامعه را می خواهد بر عهده بگیرد، باید حرف برای گفتن داشته باشد و اگر علم و دانش، بصیرت، نوآوری باشد از کرامت دنیا تا آخرت بهره مند می شود و روزی دولت کریمه از کرامت است.

جمهوری اسلامی پرچم دار اندیشه مهدویت است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه وظایف حوزه و روحانیت سنگین است، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز اندیشه مهدویت مورد هجمه قرار می گیرد، باید هوشیار بود چراکه اگر پیروزی است به خاطر اندیشه مهدویت است و اگر پیروزی بر داعش است و تفکر داعش و وهابیت به نابودی کشانده شد، حاصل اندیشه مهدویت است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچم دار اندیشه مهدویت است، اظهار داشت: امروز اگر در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیت داریم و افتخار می کنیم، افتخار بزرگ تر آن است که در دولت کریمه نقش آفرینی کنیم./9459/پ۲۰۲/ب۲

 

    

ارسال نظرات