۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۴۰۵۰۸
رویوران:

موفقیت های اخیر نشانه پیروزی محور مقاومت بر محور سازش و تسلیم است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مؤلفه های پیروزی جبهه مقاومت بر تروریست ها گفت: پیروزی عراق در جنگ با تروریسم، پیروزی محور مقاومت بر محور سازش و تسلیم است.
حسین رویوران

حسین رویوران، تحلیلگر و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و شکست تروریست ها بیان داشت: مؤلفه‌های متعددی در پیروزی جبهه مقاومت در برابر جریان تروریستی تکفیری وهابی وجود داشته است.

رویوران حضور نیرو‌های مؤمن و با اعتقاد در نیرو‌های مسلح عراق را مهمترین مؤلفه پیروزی بر داعش برشمرد و اظهار داشت:‌ بدون تردید حشد الشعبی یکی از بارز‌ترین این نیروها است که با فتوای مرجعیت و بر اساس احساس تکلیف به میدان آمده است.

وی ابراز داشت: نیرو‌های حشد الشعبی ضربات سهمگینی بر داعش وارد کرد، چگونگی تشکیل این نیروها موضوعی است که خود حکایت از نقش مرجعیت به عنوان یکی از مهم‌ترین متغییر‌ها در صحنه عراق دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که تقوا، ایمان و تبعیت از مرجعیت مؤلفه بعدی در این پیروزی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: پیروزی عراق در جنگ با تروریست، پیروزی محور مقاومت بر محور سازش و تسلیم است، محور تسلیم کسانی هستند که  در مقابل آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دست‌ها را بالا برده‌اند.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های عراق و سوریه، تصریح کرد: همان طور که آقای حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق نیز تأکید کرده است، نیرو‌های ایرانی هم در موضوع تأمین تجهیزات و هم در ارائه مشورت از سوی مستشاران ایرانی در این عملیات نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر این که به طور طبیعی جایگاه داعش از حالت نظامی به یک وضعیت امنیتی تغییر خواهد کرد، گفت: گروه تروریستی تفکیری داعش پس از شکست در عراق بی‌تردید از حاکمیت روی زمین به تشکلی زیر زمینی تغییر وضعیت خواهد داد.

وی ادامه داد: اما این احتمال با چالش‌هایی مواجه است، چرا که داعش برخلاف القاعده به دولت و خلافت در سرزمین معتقد است و علت جدا شدنش از القاعده نیز همین مسأله بود.  

رویوران اظهار داشت: حال که داعش زمین و خلافت خود را در عراق و سوریه از دست داده، دچار بحران فکری شده است و نه توانی برای تصرف زمین و ایجاد خلافت مجدد را دارد و نه روی بازگشت به القاعده را می‌تواند داشته باشد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات