۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۵۲۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شهدای روحانی در محضر الهی از جایگاه والایی برخوردار هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شهدای روحانیت به واسطه برخورداری از دو ویژگی شهادت و علمی که بنابر فرموده امام صادق(ع) از خون شهدا برتر است، جایگاه والایی در محضر خداوند دارند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، رییس هیأت امنای کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی امروز در اجلاس روحانیت که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، به جایگاه شهدا از منظر آیات و روایات پرداخت و افزود: اجر و پاداش به جهادگران در راه خدا وعده الهی است که در تورات، انجیل و قران کریم خداوند آن را امضا کرده است.

وی گفت: برترین رستگاری مسأله شهادت در راه خداوند است که روایات بسیاری از ائمه معصومین در این زمینه نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: بر اساس آیات و روایات دو گروه شهدا و علما در نظر خداوند از جایگاه بالایی برخوردارند بنابراین شهدای روحانیت به واسطه برخورداری از دو ویژگی شهادت و علمی که بنابر فرموده امام صادق(ع) از خون شهدا برتر است، جایگاه والایی در محضر خداوند دارند.

وی تصریح کرد: شهدای روحانیت در واقع صدرنشین سایر اقشار شهدا در روز قیامت خواهند بود؛ بر اساس آمار نیز در دوران دفاع مقدس بیشترین سهم را در میان شهدای انقلاب اسلامی داشتند.

اجلاس روحانیت کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی با حضور مسوولان لشکری و کشوری و روحانیان شیعه و سنی و خانواده های شهدا و ایثارگران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، جماعات و روحانیان و طلاب شیعه و سنی استان، جمعی از مسىولان استانی و شهری و همچنین خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله میهمانان اجلاس روحانیت بودند./936/پ202/ب1

ارسال نظرات