۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۴۰۵۳۲

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود

«آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» با هدف افزایش انسجام، تعامل و تعمیق فعالیت‌های قرآنی و در جهت پرهیز از موازی کاری با همکاری معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای سیاست گذاری آزمون، حجت الاسلام محمد علی خسروی رییس ستاد اجرایی آزمون و خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حسینی ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ولادت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: نهضت فعالیت‌های قرآنی که به برکت انقلاب اسلامی حرکت فزاینده‌ای در چند دهه گذشته داشته، شکل ویژه‌ای در دو دهه اخیر به واسطه ساختار نهادهای قرآنی به خود گرفته است،

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در ۱۲ سال گذشته به یاری بخش‌های مردمی و جریانات قرآنی تقویت شده است، بیان داشت: سایر سازمان‌ها نیز بر حسب لزوم در این حوزه به میدان آمده‌اند، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان آموزش و پرورش فعالیت بیشتری در این زمینه داشتند.

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون ابراز داشت: در تعامل با دستگاه‌های مختلف مسؤولان معاونت قرآن و عترت تصمیم گرفتند به جای چند آزمون پراکنده یک آزمون سراسری برای حفظ و مفاهیم قرآن در سراسر کشور برگزار شود‌.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ابراز داشت: در این راستا ستاد اجرای این آزمون به ریاست حجت الاسلام محمدعلی خسروی تشکیل شده است. هدف از برگزاری این آزمون پرهیز از موازی کاری در فعالیت های قرآنی، همچنین افزایش انسجام، تعامل و تعمیق فعالیت‌های قرآنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این آزمون همچنین به عنوان یادبود چهره شاخص قرآنی مرحوم سید مهدی فاطمیان است. فعالیت‌های این شخصیت قرآنی تاثیر بسزایی در پرورش شاگردان قرآنی و ترویج حفظ قرآن در سطح کشور داشته است./966/پ202/ب1

ارسال نظرات