۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

پیروزی مقاومت در برابر داعش نتیجه عمل به فتوای مرجعیت بود

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر هدایت های رهبری و فتوای مرجعیت در پیروزی جبهه مقاومت تأکید کرد که پیروزی مقاومت در برابر داعش نتیجه عمل مردم به فتوای مرجعیت بود.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرنگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش ویژه مرجعیت در شکست داعش، بیان داشت: غالب افراد به واسطه انگیزه‌های دینی و انجام وظیفه در جبهه‌های نبرد حضور می‌یابند و مرجعیت نیز بزر‌گ‌ترین، ‌قوی‌ترین و معتبرترین پشتوانه برای ایجاد انگیزه دینی برای مبارزه با دشمنان به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز اظهار داشت: هر جنگی خسارت‌های مالی و جانی بر انسان‌ها تحمیل کند اما هنگامی که مرجعیت دینی، افراد منطقه‌ یا کشوری را برای حضور در جبهه‌ای تجویز و ترغیب می‌کند، افراد با انگیزه‌ای قوی و با اطمینان و آرامش پا به میدان می‌گذارند.

وی ابراز داشت: بی‌تردید پیروزی نیرو‌های مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری وهابی از این جهت بود که به فتوای مرجع دینی خود، آیت‌الله سیستانی توجه کرده و بر اساس اعتماد دینی توانستند در برابر تروریست‌ها بایستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مواضع رهبر معظم انقلاب تأثیرگذاری منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: افراد بسیاری از همان دوران هشت سال جنگ تحمیلی تأکید کرده‌اند که هوشمند‌ترین رجل سیاسی ایران پس از بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان نخستین روز‌های پیدایش داعش به درستی تشخیص دادند که این گروه دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با صراحت و قاطعیت مقابله همه جانبه در برابر این گروه را خواستار شدند و فرمودند که جمهوری اسلامی ایران در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین پشتیبان نهضت مقاومت خواهد بود.

رییس دانشگاه قم با بیان این که داعش ضربه‌های بسیار سهمگینی از نیرو‌های حشد الشعبی خورده است، تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب نیز فرموده‌اند، از دشمن جز دشمنی نمی‌توان انتظار داشت. نیرو‌های مؤمن و مقاوم حشد الشعبی متشکل از بسیج مردمی است، از این رو آمریکا برای برداشتن این نیرو‌ها از پیش روی خود، باید تمام مردم عراق را از بین ببرد که چنین کاری مسیر نخواهد شد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات