۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۴۰۵۵۷
معاون حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

طلاب و روحانیان مروجان حقیقی فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین در جامعه نقش بسیار مهمی در تقویت شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت بر عهده دارند، گفت: طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود نسبت به تقویت شناخت و آگاهی مردم با اندیشه های مهدوی تلاش کنند.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حوزه علمیه ساری برگزار شد  با بیان این که نهم ربيع الاول، به عنوان نخستين روز امامت امام زمان(عج) و شروع دوره حياتي در تاريخ شيعه اهميت ويژه اي در فرهنگ اسلام دارد، افزود: امروز جامعه شیعی باید با اعمال و رفتار صحیح، در مسیر منتظران حقیقی آن حضرت قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند شناخت، آگاهی و معرفت نسبت به موضوع مهم انتظار هستیم، خاطرنشان کرد: معرفت نسبت به ويژگي ها و شناخت اوصاف ائمه معصومين(ع) در سير تکامل فرد و جامعه و کمال ايمان درست اهميت ويژه اي دارد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که اعتقاد به ‌وجود منجي ريشه در فطرت آدمي دارد و در همه اديان الهي و غير‌الهي به‌نوعي مطرح شده است، تصریح کرد: گستره اعتقاد به منجي موعود در دين اسلام و به‌خصوص در مكتب تشيع يكي از مسائل حياتي و بنيادي است.

معاون حوزه علمیه مازندران  با بیان این که اعتقاد به منجی عالم بشریت به‌عنوان غايت و نهايت زندگي بشر از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، خاطرنشان کرد: انتظار به ظهور حضرت به همه ‌آرمان‌هاي منتظران واقعی سمت و سو مي‌بخشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتظار زيباترين و كامل‌ترين جلوه بندگي خداوند متعال است، تصریح کرد: سعادت و تعالی انسان در طول دوران زندگی مرهون نعمت انتظار بوده و اگر از این حالت خارج شود، زندگی برای انسان معنی نخواهد داشت.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امید به فردایی آرام و آسوده، تحمل زندگی را برای انسان آسان خواهد کرد، گفت: انتظار به زندگي انسان صفا و جلا مي‌دهد و آدمي را به جهد و كوشش وا‌مي‌دارد و عامل رستگاری انسان خواهد بود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که انتظار به معنای امید به آینده روشن است، افزود: در ادبيات ديني ما انتظار مفهومي بس ژرف و پر‌ارج است كه آدمي را به‌سوي كمال و تعالي رهنمون مي‌كند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از شرایط مهم جامعه منتظر خودسازی است، خاطرنشان کرد: انسان منتظر باید با ساختن درون خود زمینه انس الهی را برای خود فراهم کند.

وی با اشاره به این که انتظار نوید یک تحول و بهبود عظیمی را در آینده جامعه بشری به ما می دهد، تصریح کرد: همه مؤلفه های جامعه شیعی به انتظار ختم می شود و این مؤلفه ارزشمند جامعه را پوچی و انحراف به پویایی و جاودانگی سوق خواهد داد.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برای تحقق مسأله ظهور باید بنیان های اعتقادی و اجتماعی جامعه مستحکم باشد، افزود: امروز جامعه منتظر باید نگاه ویژه ای به آموزه های اعتقادی و اخلاقی داشته باشد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که امروز منتظران حقیقی باید خود را وعده های الهی تطبیق دهند، گفت: تنها شعار منتظر بودن کافی نیست بلکه باید در عمل نیز ویژگی ها و شاخصه های منتظران واقعی را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز جامعه نسبت به نگاه سطحی به مسأله ظهور و انتظار تأکید کرد و افزود: نگاه جامعه اسلامی به ویژه شیعیان به مسأله مهمی همچون ظهور باید کاملاً عمیق و از روی شناخت دقیق باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برخی آسیب ها و چالش های پیش روی مسأله انتظار و مهدویت اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز جامعه اسلامی با گسترش برخی فرقه ها و اندیشه های انحرافی روبرو است که باید با ترویج معارف صحیح مهدوی از رشد این گونه اندیشه های انحرافی در جامعه جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین در جامعه نقش بسیار مهمی در تقویت شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت بر عهده دارند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید در منابر و خطابه های خود نسبت به تقویت شناخت و آگاهی مردم با اندیشه های مهدوی تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از مهدویت و انتظار به عنوان رمز حیات تشیع عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد. 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ مهدویت و انتظار بخشی از آرمان های نظام اسلامی به ویژه مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ بوده اند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که امروز باید از همه ظرفیت ها برای پاسداشت و همچنین گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی بهره گیریم، تصریح کرد: این فرهنگ متعالی بهترین ظرفیت های برای تعالی و رستگاری جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بشر علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته گرفتار بحران هایی نظیر ظلم و بی عدالتی است، خاطرنشان کرد: این گونه مشکلات و بحران ها موجب شده، بشر امروز تشنه ظهور منجی شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت بالای مهدویت همه شئون زندگی انسان ها را در برخواهد گرفت، ادامه داد: امروز توجه و گام برداشتن در راستای اندیشه‌های مهدوی جامعه را به سعادت و تعالی هدایت خواهد کرد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات