۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۴۰۵۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سطحی نگری، مهم ترین آسیب پیش روی ترویج فرهنگ مهدویت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفکر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند، گفت: نبايد در ترويج فرهنگ مهدويت سطحي نگري صورت گيرد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به بمناسبت آغاز زعامت حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد، گفت: جامعه ای که در آن باور به فرهنگ انتظار وجود دارد آن جامعه پویا و سرشار از امید است.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر دشمنان با تبلیغات گسترده ای در صدد ایجاد شبهه در فرهنگ انتظار هستند و سعی دارند نسبت به برخی باورها و اعتقادات در حوزه مهدویت ابهامات و شبهاتی را وارد کنند و ضروری است در این برهه حساس نسبت به فرهنگ غنی مهدوی و در باب فرهنگ انتظار پژوهش های زیادی صورت گیرد و برای رفع این شبهات اقدام و عمل انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اشاره به برخی خرافات و بدعت های صورت گرفته در باب مسئله انتظار افزود : در جامعه مهدوی سکون و ایستایی وجود ندارد و در این جامعه پویایی و نشاط و پیشرفت اصلی ترین رکن جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام ناصرشکریان مسأله مهدویت و فرهنگ انتظار را یک باور و اعتقاد دانست و تصریح کرد: مهدویت رکن و اصل اساسی شیعه است و جزء اصول اعتقادی و دینی شیعیان و مسلمانان جهان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در جامعه مهدوی یاس و نأامیدی معنایی ندارد و آن جامعه سرشار از امید و آرزو است و این به سبب فرهنگ انتظار در فرد منتظر عمیق ریشه پیدا می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت مفهوم ولایت و امامت در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: مهم ترین اهداف دشمنان جامعه مهدوی و اسلامی فاصله انداختن بین ولایت و امت است و سال ها است که تلاش می کنند بین این دو جدایی ایجاد کنند و خوشبختانه با هوشیاری و بصیرت امت اسلامی این مسأله محقق نشده است و هیچگاه محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار است، تصریح کرد: این فرهنگ ناب دینی بهترین راه مقابله با هجمه ها و توطئهه های دشمنان دین است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با  اشاره به این که اعتقاد به مهدویت یک تفکر اصیل دینی است که جامعه امروز نیازمند بهره گیری از آن است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها به منظور ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبليغ مهدويت و فرهنگ انتظار نيازمند حرکت جهادگونه است، تصریح کرد: همه نهادهاي ديني و فرهنگي کشور بايد با کنار گذاشتن کارهاي موازي همسو با هم به اقدامات تخصصي و ريشه اي در اين عرصه بپردازند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که نسل جوان جامعه امروز بیش از همه در معرض خطر توطئه دشمنان قرار دارند، گفت: باید تلاش کرد آموزه های مهدوی در میان این قشر اثرگذار و آسیب پذیر جامعه بیشتر ترویج شود تا آنها از خطرات و دشمنی های بدخواهان دین مصون بمانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهادینه شدن آموزه های مهدوی نسل جوان جامعه را در برابر دین سیتزان و دروغ گویان بیمه خواهد کرد، افزود: انديشه هاي والاي فرهنگ انتظار بهترين سد در برابر ترويج افکار انحرافي دشمنان نظام اسلامي است.

وي، يکي از روش‌هاي جنگ فرهنگي دشمنان را‌ گسترش دادن شبهات مخالفان عقيده مهدويت دانست و با بيان اين که اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت مهم ترين راه مقابله با افکار انحرافي دشمنان اسلامي است، افزود: ما بايد در مقابل فعاليت‌هاي مسموم دشمنان اسلام هوشيار باشيم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت پرهیز نگاه سطحی جامعه به مسأله انتظار تأکید کرد و گفت: بايد انديشه مهدويت در متن جامعه ترویج و نهادینه شود تا جامعه در برابر اندیشه های انحرافی بدعت گزاران مصون بماند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دشمنان با ترویج برخی خرافات و بدعت ها به دنبال سست کردن پایه های اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به موضوع انتظار و مهدویت هستند، تصریح کرد: علما و روحانیان باید این اندیشه های ناب و دینی را به شیوه ای اثرگذار در جامعه امروز ترویج و تبیین کنند.

وی با بیان این که یکی از توطئه های دشمنان علیه دین و ارزش های اسلامی، تهی کردن اصول مهدویت از محتوای اصلی آن است، بیان داشت: شبهاتی که امروز در خصوص مسأله مهدویت و انتظار از سوی دشمنان طرح شده در همین جهت سازماندهی شده که باید مراقب باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفکر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند، خاطرنشان کرد: نبايد در ترويج فرهنگ مهدويت سطحي نگري صورت گيرد.

حجت الاسلام شکریان به نقش مهم مبلغان دینی در پاسخگویی به شبهات مهدویت و انتظار در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت باید جهاد و همچنین تقویت بنیه علمی خود پاسخ های مستدلی در این خصوص به جامعه ارائه کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار مي تواند سد محکمي در مقابل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي باشد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات