۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۵۶۳
رییس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد؛

۱۸ آذرماه، آغاز ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

حجت الاسلام خسروی گفت: ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از تاریخ ۱۸ آذرماه آغاز شده و یک ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام خسروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی خسروی رییس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم  قرآن کریم در نشست خبری این آزمون که پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای سیاست گذاری آزمون، خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: قرآن برای زندگی است و زندگی بدون وحدت و همدلی امکان پذیر نیست.

وی افزود: متأسفانه برنامه‌های متضادی که در جامعه با عنوان قرآنی مطرح می‌شوند، گاهی به جای پیشرفت و تعالی، سبب مشکلات و از بین رفتن تلاش‌های گذشته می‌شوند. از ابتدای انقلاب اسلامی با تمام پیشرفتهایی که در این زمینه حاصل شده بود، به خاطر برخی سیاست‌ها و منیّت‌ها گاهی شاهد خنثی سازی تلاش‌ها شدیم اما دلسوزان نظام با انجام اقداماتی تلاش کردند تا رویه‌ای واحد را برای تحکیم مبانی قرآنی ایجاد کنند؛ در این راستا همه مسئولان قرآنی نیز بر آن تمرکز کردند.

ریس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار داشت: از فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر به سفارش و تاکید مقام معظم رهبری و تلاش‌های حجت الاسلام حشمتی انجام شد، در این حوزه ۳ اقدام مهم شامل ادغام اتحادیه‌های قرآنی، ایجاد مرکز هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی صورت گرفت و مورد سوم که پایه برگزاری جلسه امروز است، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌باشد که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مخاطبان این آزمون شامل مؤسسات قرآنی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه در سراسر کشور، دانش‌آموزان سراسر کشور و مخاطبان آزاد از تمامی رده‌های سنی اعم از خواهران و برادران هستند.

حجت الاسلام خسروی ابراز داشت: ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از تاریخ ۱۸ آذر ماه ۹۶ آغاز شده و یک ماه ادامه دارد. آزمون کتبی در تاریخ ۱۰ اسفند ماه و اعلام نتایج آزمون ۲۴ ساعت پس از برگزاری آزمون در ۱۱ اسفند ماه خواهد بود.

وی افزود: آزمون شفاهی از ۱۲ تا ۱۷ اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد و آزمون الکترونیکی نیز توسط موسسه نورالمجتبی برگزار می‌شود.

ریس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم  قرآن کریم اظهار داشت: از برگزیدگان این آزمون در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اردیبهشت ماه 97 همراه با سه هزار جایزه در نظر گرفته شده، تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام خسروی ابراز داشت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با برگزاری حفظ در ۱۵ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در سه رشته، معارف اهل بیت در ۴ رشته و اُنس با قرآن در یک رشته اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام در این آزمون می‌توانند به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند./۹۶۶/پ202/ب1

ارسال نظرات