۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۴۰۵۹۸
دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف:

آموزه‌های قرآنی حجاب شخصیت‌ساز و تزکیه کننده است

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی گفت: آموزه‌های قرآنی حجاب متعالی شخصیت ساز و تزکیه کننده هویت زنان است.
دعایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن دعایی دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف امروز در همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: قرآن معجزه اسلام است که خداوند جاودانگی هویتی آن را ضمانت کرده است.

وی افزود: قرآن تا ابد سند معجزه آسای دینی است که تا در نهایت بشریت را به سمت سعادت هدایت کند بنابراین این سند نمی‌تواند ملعبه دیگران یا در هر عصری تفسیری متفاوت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی درباره اینکه برخی روشنفکران از آیات حجاب و عفاف تفاسیر غلطی را ارائه می‌کنند، عنوان کرد: در آیه 59 سوره احزاب خداوند می‌فرماید که ای پیامبر به زنان خود و تمام بانوان مسلمان بگو که چادر بپوشند؛ این برای حفظ حریم شخصی آنها بهتر است.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف افزود: آموزه‌های قرآنی حجاب متعالی شخصیت ساز و تزکیه کننده هویت زنان است، ما در فهم بیانات وحیانی باید روش‌های درست را اعمال کرده فلسفه آیات را متوجه باشیم تا بتوانیم تفاسیر درستی از آن ارائه دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: نواندیشی مورد احترام است اما فهم قرآن با روشی خاص و اجتهاد ممکن است که شما را به تفسیرهای غلط دچار نکند، قرآن متکفل جامعه سازی دینی است، اما جزئیات را بیان نمی‌کند بر اساس دستور الهی پیامبر(ص) باید تبین‌گر محتوای وحیانی قرآن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی درباره آیات قرآنی مربوط به حجاب و عفاف، اظهار داشت: ما حدود حجاب را باید از عترت سوال کنیم، چطور افرادی به خود اجازه دادند عترت را در تفسیر وحی نادیده بگیرند، نمی شود با استناد صرف به یک آیه بگوییم نظر اسلام درباره حجاب و عفاف فلان چیز است.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در انتقاد از تحقیق آقای ترکاشوند در زمینه عفاف و حجاب، گفت: در تحقیق روایات باید سندشناسی داشته باشیم، در این تحقیق به روایات شاذ و مخدوش‌السند زیاد مراجعه شده است که تمام فقهای شیعه این روایت‌ها را رد کردند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات