۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۴۰۶۱۹
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

برداشت های غیر اصولی، مانع گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که نباید با برخی برداشت های غیر اصولی از فرهنگ مهدویت و انتظار مانع رشد و گسترش این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی شویم، گفت: برداشت ها و نگاه ها به این فرهنگ باید عمیق و با شناخت مناسب باشد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه مهدویت استان با مهم ارزیابی کردن مسأله انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ و ترویج این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه بهره گیریم.

وی با تأکید براین که نباید با برخی برداشت های غیر اصولی از فرهنگ مهدویت و انتظار مانع رشد و گسترش این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی شویم، افزود: برداشت ها و نگاه ها به این فرهنگ باید عمیق و با شناخت مناسب باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عدم شناخت صحیح از مسأله مهدویت و انتظار را یکی از مشکلات پیش روی گسترش این فرهنگ دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متولیان این عرصه باید سطح شناخت مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به مسأله مهدویت را بیشتر تقویت کنند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که ظهور حضرت به حتم زمینه رشد و تعالی جوامع را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: امروز ما که خود را منتظران حضرت می دانیم باید با اعمال و رفتار صحیح خود بسترهای لازم را برای فرج ایشان فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ اصیل مهدوی کلید حل همه مشکلات جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: اگر دنیای امروز به دنبال رفع مشکلات و بحران های به وجود آمده باید به این فرهنگ متعالی متصل شود.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که شیعیان رسالت بسیار سنگینی در حفظ و حراست از اندیشه مهدویت در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: امروز رمز بقا و ماندگاری شیعه اندیشه ناب مهدویت است که باید در حفظ و تقویت آن کوشا باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این ترویج فلسفه انتظار در جامعه موجب زنده نگه داشتن روح امید و پیروزی در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: فلسفه انتظار، دمیدن روح امیدواری و پایداری است.

امام جمعه ساری با بیان این که با اشاره به این که انتظار و عقیده به ظهور مصلح، شیعه را در جریان زمان، برای مقاومت پرورش داده است، تصریح کرد: فلسفه انتظار جامعه شیعه را از زوال و نابودی مصون نگاه داشته و در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان حراست کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فلسفه ظهور و انتظار عامل بقای و پایداری شیعه در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری شیعه در حفظ و حراست از این اندیشه ناب الهی است.

آیت الله طبرسی با بیا این که اگر اعتقاد به پیروزی حق و عدالت در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد، جامعه نمی تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند، گفت: وجود این عقیده موجب از بین رفتن یأس و ناامیدی در جامعه اسلامی شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام تا به امروز، ریشه همه حرکت ها و نهضت های شیعه علیه باطل، همین فلسفه انتظار و عقیده به ادامه مبارزه حق و باطل بوده است، گفت: در ادیان گذشته نیز همین امیدواری مشوقی برای پایداری ملت ها بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که منتظران حقیقی همواره در مسیر ارزش های دینی و اسلامی گام بر می دارند، تصریح کرد: منتظر حقیقی هیچ گاه در مسیری غیر از مبانی اهل بیت(ع) گام برنخواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جامعه منتظر همواره در مسیر رشد و تعالی حرکت می کند و هیچ گاه عقب گرد نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در جامعه منتظر توجه به ارزش های دینی و مبانی اسلامی جزء اولویت ها است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت ولیعصر(عج) آخرین ذخیره الهی بر روی زمین میراث دار همه پیامبران و اوصیاء الهی است، گفت: امام زمان(عج) عصاره و خلاصه همه انبیاء و پیامبران الهی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با ظهور آن حضرت ظلم، ستم و همه بدی های عالم از بین خواهد رفت، تصریح کرد: ظهور حضرت ولیعصر(عج) جامعه جهانی به سمت خیر و نور پیش خواهد رفت.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان دین در ترویج عرفان های کاذب و نوظهور در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز عرفان های کاذب مبانی دینی و اعتقادی جامعه اسلامی را تهدید می کند، گفت: امروز محافل علمی به ویژه حوزه های علمیه باید پاسخگوی شبهات مطرح شده در حوزه مهدویت باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان با گسترش برخی مسائل خرافی و بدعت ها تلاش می کنند مانع ترویج و رشد مسأله انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی شوند، تصریح کرد: یکی از بهترین راه های مقابله با اندیشه های خرافی، ترویج صحیح اندیشه مهدویت در جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه باید زمان‌شناس باشیم و با ترفند شیطان مبارزه کنیم، افزود: باید وحدت خود را حفظ کنیم و با بصیرت و تبعیت از ولی فقیه بر دشمنان پیروز شده و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات