۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۶۲۱
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

آغاز امامت حضرت ولی عصر آغاز دوره ای حیاتی برای شیعه است

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که آغاز امامت حضرت ولی عصر(ع) در حقیقت آغاز دوره ای حیاتی برای شیعه است، گفت: امروز دنیای اسلام به ویژه شیعیان باید جایگاه این روز ارزشمند را بدانند و در شناخت آن تأمل بیشتری کنند.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در مراسم تجلیل از فعالان مهدوی استان، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) را تجدید عهد و بیعت با حضرت دانست و گفت: این روز در حقیقت، ایام امتداد غدیر است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آغاز امامت حضرت ولیعصر(ع) در حقیقت آغاز دوره ای حیاتی برای شیعه است، افزود: امروز دنیای اسلام به ویژه شیعیان باید جایگاه این روز ارزشمند را بدانند و در شناخت آن تأمل بیشتری کنند.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند دوران قبل از ظهور حضرت دوره آسایش، راحت طلبی و عافیت نیست، خاطرنشان کرد: منتظران حقیقی وظیفه دارند در این دوران بسترهای لازم را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که دوران قبل از ظهور دوران امتحان انسان های پاک در میدان های مجاهدت است، تصریح کرد: در این دوران حساس باید تلاش کنیم تا منتظر واقعی حضرت بمانیم و به وظایف خود به عنوان یک منتظر حقیقی عمل کنیم.

حجت الاسلام نصوری همچنین با بیان این که امروز یکی از وظایف منتظران حقیقی پیروی از ولایت فقیه به عنوان امام حاضر است، خاطرنشان کرد: پیروی از امام زمان(عج) در واقع پیروی کردن از امام حاضر است.

وی با تأکید براین که امروز جامعه ما نیازمند یک معرفت حقیقی نسبت به موضوع انتظار است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم معرفت ما نسبت به مسأله مهدویت و انتظار کاملاً عمیق و از روی شناخت بالا باشد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که کسب معرفت باید در عمل باشد، خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان منتظر حقیقی حضرت باید اعمال، رفتار و کردار ما کاملاً منطبق با مبانی دینی و ارزشی باشد.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که فرهنگ مهدویت یک فرهنگ اصیل و غنی در جامعه اسلامی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: گسترش فرهنگ مهدویت بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان در عصر حاضر است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین از هر فرصتی برای ضربه زدن به فرهنگ تعالی بخش مهدویت استفاده می کند، افزود: امروز جامعه اسلامی برای رسیدن به تعالی و رستگاری باید بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به اندیشه انتظار است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که دشمنان اندیشه ها و آموزه های مهدوی را سدی در برابر توطئه های خود علیه اسلام ناب می دانند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز می بینیم که ستیز و دشمنی با این اندیشه تعالی بخش هر روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی خود تلاش می کنند چهره ای منفی از دین را در جامعه جهانی به نمایش بگذارند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین تلاش های بدخواهان دین و اسلام ناب، معرفی چهره ای دروغین از اسلام ناب به دنیا است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که امید امروز جامعه ما به امام زمان(عج) است و همه باید برای تقویت این جایگاه تلاش کنیم، تصریح کرد: تقویت بنیاد فرهنگی مهدویت در سراسر کشور یک ضرورت مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که همواره عده ای به دنبال محو کردن فرهنگ مهدوی در جامعه بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وارث یک میراث و فرهنگ کوثری هستیم و باید در جهت حراست و پاسداشت این فرهنگ غنی و اصیل تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به نقش مهم و اثرگذار روحانیت در تبلیغ صحیح فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند. 

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این دشمنان اسلام تلاش می کنند، غدیر، عاشورا و انتظار را در جامعه تضیعف و خدشه دار کنند، تصریح کرد: ﻓﻠﺴﻔﻪ اﻧﺘﻈﺎر آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻨﺠﯽ دﻣﯿﺪن روح اﻣﯿﺪواری، ﺳﺮ اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ وﺿﺎﻣﻦ ﭘﯿﺮوزى ﭘﯿﺮوان اﻣﺎﻣﺖ اﺳﺖ./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات