۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۴۰۶۳۱
آیت‌الله ری شهری:

عمل صالح دریچه‌ شهود قلبی به عالم غیب است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمل صالح دریچه‌ شهود قلبی به عالم غیب است، گفت: انسان مومن با چشم باطن عالم غیب را مشاهده می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: یکی از آفت‌های مهم اخلاقی آن است که انسان راه خدا را نبیند و نابینا باشد.

وی افزود: نابینا بودن در فرهنگ قرآن و حدیث دو معنای ظاهری و باطنی دارد، خداوند در آیه 46 سوره حج می‌فرماید: چشم ظاهری آنان کور نیست ولی چشم دلشان نابیناست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: هر انسانی چهار چشم دارد که دو چشم آن ظاهر و دو چشم دیگر در باطنش قرار دارد، چشم ظاهر امور محسوس و چشم باطن امور غیر محسوس را مشاهده می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: اگر خداوند برای کسی خیر خواست به این دلیل است که آن فرد خود عمل خیر انجام داده، بنابراین انسان زمانی که عمل خیری انجام ‌دهد خداوند نیز او را یاری می‌رساند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: پس اگر خداوند خیر کسی را بخواهد چشم دل او را باز می‌کند و اموری را که با چشم ظاهر نمی‌تواند ببیند با چشم باطن مشاهده می‌کند و به عالم غیب آگاه می‌شود.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه خاطر نشان کرد: کسانی که به کمالات می‌رسند با قلب خود عالم غیب را مشاهده می‌کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات