۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۰۶۳۶
نماینده مجلس مطرح کرد؛

ایجاد امید و نشاط شرط جامعه منتظر

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: منتظران واقعی ايجاد اميد و نشاط در جامعه را زمینه واقعی ظهور می دانند و برای آن تلاش می کنند، از طرف دیگر كسی که همواره منتظر ظهور قائم عدل و انصاف است هرگز در مقابل ظلم سکوت نمی کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان شازند

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به اینکه انتظار فرج، متعلق به حكومت جهانى اسلام است، بیان کرد: انتظار، تشكيل حكومت توحيدى در سطح جامعه انسانى و تحقق عدالت در اجتماع است.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان شازند اظهار داشت: انتظار، به معنى «نشستن و دعا كردن» نیست؛ بلکه آن به مفهوم برخاستن، حرکت، تلاش، عدالت خواهی، مهربانی، کوشش بی وقفه برای حل مشکلات و معضلات جامعه است.

ابراهیمی ادامه داد: مصادیق انتظار فرج، گره گشایی از کار مردم، دستگیری از محرومان جامعه و ممانعت از جنگ و خونریزی است.

وی افزود: منتظران واقعی کسانی هستند  كه در سراسر جهان  به دنبال تحقق عدل، علم، توحيد، ايمان، برابري و برادری هستند و بشر را متحد، یک صدا، یک قدم و به هم پيوسته برای داشتن زندگی متعالی، همراه با مهربانی و صلح دنبال می کنند.

 ابراهیمی با اشاره به این نکته که سبک زندگی، فكر و عمل خالص اسلامي در وجود منتظرانی متجلی می شود که هیچ گاه دست از کوشش و تلاش برای تحقق آرمان های الهی و سیره روشن پیامبر و ائمه برنداشته و انزوا و گوشه گیری را بر تلاش و همفکری مقدم ندانسته اند، بیان کرد: این تفکر پویا، سبک زندگی و مصداق های عینی بوده است که شيعه را از زوال و انقراض نگاه داشته و تا به امروز اين فكر، عقيده و ايمان عامل بقای شيعه، پايداری و استقامت او است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار واقعی برای ظهور منجی عالم بشریت، فوايد و آثار فراوانی دارد كه اگر ظهور نیز اتفاق نيفتد، منتظر از آنها بهره برده و این گونه منتظرانی می توانند در جامعه صلح و آرامش و راستگویی را نهادینه کنند.

ابراهیمی افزود: منتظران واقعی ايجاد اميد و نشاط در جامعه را زمینه واقعی ظهور می دانند و برای آن تلاش می کنند، از طرف دیگر كسی که همواره منتظر ظهور قائم عدل و انصاف است هرگز در مقابل ظلم سکوت نکرده و از مبارزه با ظلم خسته نخواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار، عملی عبادی و به تعبير روايات، برترين اعمال است که افراد و سازمان های کج اندیش دینی یا جریان های مادی آن را تهدید می دانند و تلاش می کنند این تفکر را در جامعه شیعه کم رنگ کنند، انتظار دروغین و همراه با خرافات و تحریفات که خطری ندارد و تهدیدی به حساب نمی آید.

ابراهیمی با بیان اینکه انتظاری ويرانگر و بازدارنده در ميان افراد، مراکز کج فهم و کج اندیش شبه دینی و یا جریان های مادی ظهور و بروز كرده  است، گفت: انزوا، گوشه نشينی و عزلت، جامعه را به سوی سكوت و تظاهر به دعا مي كشاند که اين نوع تفکر حاصل برداشت اشتباه از انتظار است كه نتیجه ای جز انزوای مسلمانان و سکوت در برابر ستمکاران نخواهد داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: این برداشت از انتظار که هر گونه گناه، فساد و سكوت در برابر ظالمان و تجاوزگران، ظهور را نزديك می سازد؛ پس بايد به گوشه اي خزيد و منتظر بود، منجر به تعطيلي حدود و مقررات اسلامي شده و نوعي اباحی گری است كه با موازين اسلامی و قرآنی در تضاد آشکار است./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات